Home >

news Help

Publication Information


Title
Japanese:オンライン教育プロジェクトにおける新任ティーチングアシスタント研修の試行と分析 
English:A Pilot Implementation and Analysis of a New Teaching Assistant Training Program within the Online Content Research and Development Project 
Author
Japanese: 門松 怜史, クロス スコット ジェフリー, 山下 幸彦.  
English: Satoshi KADOMATSU, Jeffrey Scott CROSS, Yukihiko YAMASHITA.  
Language Japanese 
Journal/Book name
Japanese:講演論文集 
English:Program of the JSET Spring Conference 2025 (46th) 
Volume, Number, Page         pp. 241-242
Published date Feb. 28, 2025 
Publisher
Japanese:日本教育工学会 
English:Japan Society for Educational Technology 
Conference name
Japanese:日本教育工学会 2025年春季全国大会(第46回大会) 
English:JSET Spring Conference 2025 (46th) 
Conference site
Japanese:東京都 
English:Tokyo 
Abstract 本研究では,オンライン教育プロジェクトにおける新任ティーチングアシスタント研修の開発を目的として,試行研修プログラムの設計と実施,ブレインストーミングによる研修改善のアイデア発想,KJ法による質的分析を実施した.その結果,オンライン教材開発チームにおける新任ティーチングアシスタント研修への潜在要求として(1)研修プロセスの明確化(2)実践的タスクの追加(3)知識共有の強化が存在することが明らかとなった.

©2007 Institute of Science Tokyo All rights reserved.