The Development of Augmented Reality in Online Shopping: The Viewpoint of the Consumer..
su-lin chung.
The 8th International Conference on Advanced Technology Innovation 2023..
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
海外.
Mar.
2024.
The Antecedents of Smart Technology-induced Loyalty Change.
Zhenpan Wang,
su-lin chung.
Journal of Advanced Management Science.
Vol. 11.
No. 4.
論文.
査読あり.
海外.
Dec.
2023.
CONSUMER CHANGES INDUCED BY ADOPTION OF THE INTERNET OF THINGS.
Zhenpan Wang,
Chung su-lin,
Xiuzhu Gu.
International Journal of Management and Marketing Research.
Vol. 16.
No. 1.
pp. 89-97.
論文.
査読あり.
海外.
Dec.
2023.
ローソンの国際化戦略の変遷.
鍾 淑玲.
アジア学会第30回全国大会.
アジア経営学会第30回全国大会自由論題報告要旨集(オンライン).
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
国内.
Sept. 16,
2023.
公式リンク
台湾におけるスーパー・マーケットの成長戦略~全聯福利中心を例に~.
鍾淑玲.
流通.
No. 51.
pp. 17-32.
日本流通学会学会誌.
論文.
査読あり.
国内.
Dec. 31,
2022.
よくわかる流通論の第20章「台湾の流通」とコラム14「激変する中国の流通20年」.
鍾淑玲.
番場博之、大野哲明編著『よくわかる流通論』.
pp. 182-189.
ミネルヴァ書房.
著書.
査読なし.
国内.
Dec.
2022.
『流通と商業データブック』の10-12「総合商社と流通再編成」.
鍾淑玲,
東伸一.
『流通と商業データブック-理論と現象から考える』.
pp. 215-217.
有斐閣.
著書.
査読なし.
国内.
Sept. 5,
2022.
台湾におけるスーパー・マーケットの成長戦略 ―「内外競争」に勝ち抜いた全聯の事例を通じて―.
鍾淑玲.
2021年度 日本流通学会全国大会.
日本流通学会第 35 回全国大会 自由論題報告要旨集.
p. 19.
日本流通学会.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Oct. 21,
2021.
公式リンク
書評 石鋭『改革開放と小売業の創発ー移行期中国の流通再編』.
鍾淑玲.
アジア経済.
Vol. 62.
No. 2.
pp. 99-102.
解説・総説.
査読なし.
国内.
June
2021.
浸透する日本型経営・流通システム 台湾のファミリーマート(全家便利商店)の事例(第5章).
鍾淑玲.
コンビニからアジアを覗く.
pp. 96-108.
日本評論社.
著書.
査読なし.
国内.
June 30,
2021.
台湾コンビニのデジタル・イノベーション.
鍾淑玲.
日本流通学会誌『流通』.
No. 46.
pp. 29-44.
論文.
査読あり.
国内.
July
2020.
DIGITAL INNOVATION OF CONVENIENCE STORES IN TAIWAN.
Chung, Su-lin.
3rd International Conference on Business, Management and Economics (ICBME ).
Proceedings of The 3rd International Conference on Business, Management and Economics.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
Mar. 6,
2020.
公式リンク
統一超商の企業経営と成長戦略-2000年代以降を中心に-(第4章).
鍾淑玲.
『台湾の企業研究』朝元照雄・中原裕美子編著.
pp. 143-174.
九州大学出版社.
著書.
査読あり.
Jan. 25,
2020.
デジタル化社会における台湾コンビニのイノベーションと埋め込み戦略.
鍾淑玲.
日本流通学会第33回全国大会.
日本流通学会第33回全国大会自由論題報告要旨.
pp. 28-30.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Sept. 18,
2019.
製販統合型コンビニのデジタル化と事業展開:台湾・統一超商の事例.
鍾淑玲.
アジア経営学会第26回全国大会.
アジア経営学会第26回全国大会報告予稿集(オンライン情報).
アジア経営学会.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Sept. 15,
2019.
公式リンク
The Internationalization and Localization Process of the 7-Eleven franchise in Beijing, China.
CHUNG,
Sulin.
2019 Marketing Management Association Spring Conference.
pp. 84-85.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
Mar.
2019.
セブン‐イレブン北京(天津)の事例でみるコンビニ国際化の課題と進展.
鍾 淑玲.
イノベーション・マネジメント.
No. 16.
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター.
論文.
査読あり.
国内.
Mar. 10,
2019.
小売国際化における埋め込み概念の導入と検討ーアジア市場における成長に向けて.
鍾淑玲.
アジア経営研究(アジア経営学会学会誌).
No. 24.
pp. 31-44.
アジア経営学会.
論文.
査読あり.
国内.
Aug. 30,
2018.
Applying the concept of embeddedness in the retail internationalization: A case study of Japanese convenience store FamilyMart in China.
Chung,
Sulin.
Journal of Applied Business and Economics.
Vol. 19.
No. 10.
pp. 156-161.
North American Business Press.
論文.
査読あり.
海外.
Dec.
2017.
アジアにおける日本の小売企業の成長戦略ー埋め込み (embeddedness)概念の検討と応用を通じて-.
鍾淑玲,
Sulin.
アジア経営学会第24回全国大会.
アジア経営学会第 24 回全国大会 統一論題 アジアにおける事業創出とイノベーションの新段階 予稿集.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Sept. 10,
2017.
Embedding the convenience store business in a changing Chinese market: A case study of FamilyMart.
su-lin chung.
Global Business and Technology Association (GBATA 2017) 19th Annual International Conference.
Conference Readings Book.
pp. 88-93.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
July 11,
2017.
Attributes Influencing on Customer Satisfaction and Return Intention for Thai Restaurants in Japan.
Supimmas Thienhirun,
su-lin chung.
Proceedings of the Society of Interdisciplinary Business Research Conference.
pp. 1-10.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
June
2017.
Influence of List of Values on Customer Needs, Satisfaction, and Return Intention in Ethnic Restaurants.
Supimmas Thienhirun,
Su-lin CHUNG.
Journal of Hospitality Marketing & Management.
Vol. 26.
No. 8.
pp. 868-888.
論文.
査読あり.
海外.
May 30,
2017.
日系コンビニのイノベーションと中国市場における埋め込み戦略.
鍾淑玲.
日本商業学会第67回全国大会.
日本商業学会第67回全国大会報告論集.
pp. 62-64.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
国内.
May 28,
2017.
ファミリーマートの国際化戦略の変遷 -日本型コンビニの国際化の理論構築に向けて-.
鍾淑玲.
流通 (日本流通学会誌).
No. 39.
pp. 13-30.
日本流通学会.
論文.
査読あり.
国内.
Nov. 20,
2016.
ファミリーマートのダイナミック・ケイパビリティの形成とタイにおける現地化プロセス.
鍾淑玲.
アジア経営研究 (アジア経営学会誌).
No. 22.
pp. 59-77.
アジア経営学会.
論文.
査読あり.
国内.
Aug. 25,
2016.
公式リンク
An investigation of the Internationalization of the Japanese Convenience Store FamilyMart: A Dynamic Capabilities and Internationalization Processes Perspective.
su-lin chung.
23rd Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies.
Book of Abstracts, 23rd Recent Advances in Retailing & Services Science Conference.
p. 23.
European Institute of Retailing and Services Studies.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
July 11,
2016.
Consumer Attitudes toward cross-cultural products in convenience stores: A case study of Japanese food in Thailand.
Supimmas Thienhirun,
su-lin chung.
APMS (Advances in Production Management Systems) 2015.
Advances in Production Management Systems: Innovative Production Management Towards Sustainable Growth.
Proceedings, Part I.
pp. 129-135.
Springer.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
Sept. 25,
2015.
日本型コンビニの現地化プロセス-ファミリーマートの台湾進出を例に-.
鍾 淑玲.
イノベーション・マネジメント.
No. 12.
pp. 133-155.
法政大学イノベーション・マネジメント研究センター.
論文.
査読あり.
国内.
Mar. 31,
2015.
公式リンク
Localization of FamilyMart, a Japanese convenience store, in Taiwan..
su-lin chung.
AMA/ACRA TRIENNIAL CONFERENCE.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
Mar. 5,
2015.
THE INTERNATIONALIZATION OF CHINESE MULTINATIONALS IN THE MIDDLE EAST AND AFRICA: THE CASE OF HAIER.
Amine Bouyoucef,
su-lin chung.
Review of Business & Finance Studies.
Vol. 6.
No. 2.
pp. 59-74.
The Institute for Business and Finance Research.
論文.
査読あり.
海外.
Jan. 15,
2015.
Is there a liability of Japaneseness in least developed and developing economies: The Japanese FDIs determinants in the Middle East and Africa.
Bouyoucef, A.,
Chung, S..
The 5th Asian Conference on Business and Public Policy.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
国内.
Nov.
2014.
日本型コンビニエンス・ストアの国際化プロセス:ファミリーマートの事例を通じて.
鍾淑玲.
日本商業学会第64回全国研究大会.
日本商業学会第64回全国研究大会報告論集 -2014年-.
pp. 183-185.
第64回全国研究大会準備委員会.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
国内.
June 1,
2014.
『日本企業のアジア・マーケティング戦略』、第8章小売企業.
鍾淑玲.
『日本企業のアジア・マーケティング戦略』マーケティング史研究会編.
同文舘出版.
著書.
査読なし.
国内.
Apr. 10,
2014.
流通:アジアにおけるグローバル小売競争の展開.
矢作敏行,
鍾淑玲.
『ケースに学ぶ国際経営』の第11章、吉原英樹、白木三秀、新宅 純二郎、 浅川和宏編.
有斐閣.
著書.
Dec. 25,
2013.
台湾の製販統合型経営の進展-家電流通分野を中心に-.
鍾淑玲.
『製配販をめぐる対抗と協調』の第10章.
白桃書房.
著書.
査読なし.
国内.
Oct. 16,
2013.
流通情報の革新:流通BMS.
鍾淑玲.
『流通論の基礎(第2版)』の第10章.
中央経済社.
著書.
Apr. 25,
2013.
台湾企業の製販統合型経営と経営ノウハウの移転:家電分野のケース.
鍾 淑玲.
アジア経営学会第19回全国大会.
会議発表梗概(要旨) - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
国内.
Sept. 22,
2012.
台湾の流通近代化における伝統商業集積の展開-伝統小売市場と夜市の事例を通じて-.
鍾淑玲,
.
日本流通学会誌『流通』.
No. 30.
pp. 43-52.
日本流通学会編・発行.
論文.
査読あり.
国内.
June 22,
2012.
台湾の流通近代化における伝統的な商業集積の発展.
鍾淑玲.
日本流通学会 第25回全国大会.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Nov. 13,
2011.
台湾の巨大集団のマーケティング-世界的自転車ブランドジャイアント(GIANT)の発展-.
鍾淑玲.
『シリーズ・歴史から学ぶマーケティング 第3巻 海外企業のマーケティング』.
同文舘出版.
著書.
査読なし.
Dec. 8,
2010.
台湾の世界的な自転車ブランド-ジャイアント(GIANT)のマーケティング戦略.
鍾淑玲.
日本流通学会第24回全国大会.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Nov. 14,
2010.
Foreign Retailers' Entry into China and Its Impact on the Market.
su-lin chung.
5th Conference on Retailing in Asia Pacific.
Proceedings of the 5th Conference on Retailing in Asia Pacific. CD-ROM.
Organized by Oxford Said Business School and Hong Kong RTIA.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読あり.
海外.
Sept.
2009.
台湾市場における小売国際化-流通の近代化との関連性.
鍾淑玲.
シリーズ流通体系〈3〉『小売企業の国際展開』第5章.
pp. 123-154.
中央経済社.
著書.
July
2009.
外資参入動向と現地市場へのインパクト.
鍾淑玲,
矢作敏行.
『発展する中国の流通』第2章.
pp. 45-76.
白桃書房.
著書.
Mar.
2009.
華人・華僑系流通資本の中国市場戦略.
鍾淑玲.
『発展する中国の流通』第3章.
pp. 77-110.
白桃書房.
著書.
Mar.
2009.
中国流通の近代化プロセス.
鍾淑玲.
『発展する中国の流通』第1章.
pp. 13-40.
白桃書房.
著書.
Mar.
2009.
食品流通チャネルの生成と発展ー台湾系2社の比較事例研究ー.
鍾淑玲.
『発展する中国の流通』第11章.
pp. 319-344.
白桃書房.
著書.
Mar.
2009.
台湾の流通近代化と小売国際化-大手CVS2 社の事例研究を含めて.
鍾淑玲.
日本流通学会第22回全国大会.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Oct. 26,
2008.
グローバル観光地ブランド構築-台湾における北海道と立山黒部ブランド形成について-.
鍾淑玲.
日本商業学会関東部会9月研究会.
会議発表論文 - 一般講演(口頭発表).
査読なし.
国内.
Sept. 27,
2008.