|
柿島岳夫 研究業績一覧 (19件)
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 全件表示
論文
-
Kyohei Kiyota,
Takeo Kakishima,
Akira Chiba.
Cylindrical Rotor Design for Acoustic Noise and Windage Loss Reduction in Switched Reluctance Motor for HEV Applications,
IEEE Transactions on Industry Applications,
Vol. 52,
No. 1,
pp. 154-162,
Jan. 2016.
公式リンク
-
Kyohei Kiyota,
Takeo Kakishima,
Akira Chiba.
Comparison of Test Result and Design Stage Prediction of Switched Reluctance Motor Competitive With 60-kW Rare-Earth PM Motor,
IEEE Transactions on Industrial Electronics,
IEEE,
Vol. 61,
No. 10,
pp. 5712-5721,
Oct. 2014.
公式リンク
-
Kyohei Kiyota,
Takeo Kakishima,
Hiroya Sugimoto,
Akira Chiba.
Comparison of the Test Result and 3D-FEM Analysis at the Knee Point of a 60kW SRM for a HEV,
IEEE Transactions on Magnetics,
Vol. 49,
No. 5,
pp. 2291-2294,
May 2013.
公式リンク
国際会議発表 (査読なし・不明)
-
Kyohei Kiyota,
Takeo Kakishima,
Akira Chiba.
Cylindrical rotor design for acoustic noise and windage loss reduction in switched reluctance motor for HEV applications,
ECCE2014,
2014 IEEE Energy Conversion Congress and Exposition, ECCE 2014,
pp. 1814-1821,
Sept. 2014.
公式リンク
-
Takeo Kakishima,
Kyohei Kiyota,
Shinji Nakano,
Akira Chiba.
Pole selection and vibration reduction of Switched Reluctance Motor for hybrid electric vehicles,
The 2014 IEEE Transportation Electrification Conference and Expo Asia-Pacific,
IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, ITEC Asia-Pacific 2014 - Conference Proceedings,
Sept. 2014.
公式リンク
-
Kyohei Kiyota,
Katsuhiko Urase,
Takeo Kakishima,
Akira Chiba.
Switched Reluctance Motor and Generator Developments Competitive to IPM Machines in Third Generation Hybrid Electric Vehicle,
JSAE EVTeC,
In proceedings JSAE EVTeC & APE Japan 2014,
Vol. 1,
pp. 1-7,
May 2014.
-
Kyohei Kiyota,
Takeo Kakishima,
Akira Chiba.
Estimation and comparison of the windage loss of a 60 kW Switched Reluctance Motor for hybrid electric vehicles,
The 2014 International Power Electronics Conference,
2014 International Power Electronics Conference, IPEC-Hiroshima - ECCE Asia 2014,
pp. 3513-3518,
May 2014.
公式リンク
国内会議発表 (査読なし・不明)
-
清田恭平,
柿島岳夫,
中野真司,
千葉 明.
円筒型SRMの非対向時静止特性の測定とヒステリシス特性を考慮した解析,
平成27年電気学会全国大会,
平成26年電気学会全国大会講演論文集,
Vol. 5,
pp. 64-65,
Mar. 2015.
-
中野真司,
柿島岳夫,
清田恭平,
千葉明.
HEV用24/16極スイッチドリラクタンスモータの効率,
平成27年電気学会全国大会,
5-024,
Mar. 2015.
-
柿島岳夫,
清田恭平,
千葉明.
多極化構造によるスイッチドリラクタンスモータの振動軽減,
平成26年電気学会全国大会5-037,
電気学会,
pp. 66-67,
Mar. 2014.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
千葉明.
円筒型回転子によるスイッチドリラクタンスモータの風損動軽減,
平成26年電気学会全国大会5-036,
pp. 64-65,
Mar. 2014.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
千葉明.
ハイブリッド自動車60kWスイッチドリラクタンスモータにおける風損の算定と実験との比較,
電気学会回転機研究会,
RM-13-135,
pp. 57-62,
Nov. 2013.
-
柿島岳夫,
清田恭平,
杉元紘也,
千葉明.
HEV用60kW SRMにおける実負荷試験と解析との鉄損誤差軽減,
平成25年電気学会産業応用部門大会,
平成25年電気学会産業応用部門大会講演論文集Y_102,
1 page,
Aug. 2013.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
杉元紘也,
千葉明.
HEV用60kW SRMにおける突極による風損の推定と効率への影響,
平成25年電気学会産業応用部門大会,
平成25年電気学会産業応用部門大会講演論文集Y_91,
1 page,
Aug. 2013.
-
千葉明,
清田恭平,
浦瀬克彦,
柿島岳夫.
自動車用スイッチドリラクタンスモータの試験結果と考察、 関連技術の動向,
モータ技術シンポジウム,
July 2013.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
千葉明.
直流電圧可変時のHEV用60kWSRMの効率向上,
平成24年電気学会産業応用部門大会,
3-17,
pp.115-120,
Aug. 2012.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
杉元紘也,
千葉明.
電流連続制御適用によるSRM最大出力向上の実験的検証,
平成25年電気学会全国大会,
5-70,
pp.120-121,
Mar. 2012.
-
清田恭平,
柿島岳夫,
杉元紘也,
千葉明.
ハイブリッド自動車用60kWスイッチドリラクタンスモータの実負荷試験,
電気学会自動車研究会,
VT-13-024,
pp.55-61,
Mar. 2012.
特許など
-
千葉明,
清田恭平,
柿島岳夫,
吉末 監介,
荒川 一哉,
出口 順一.
リラクタンスモータ.
特許.
公開.
国立大学法人東京工業大学, トヨタ自動車株式会社.
2014/10/02.
特願2014-204145.
2016/05/12.
特開2016-077029.
2016.
[ BibTeX 形式で保存 ]
[ 論文・著書をCSV形式で保存
]
[ 特許をCSV形式で保存
]
|