|
中山実 2015年 研究業績一覧 (25件 / 868件)
論文
-
野原佳代子,
仲矢 史雄,
中山実.
戦後の理科教材の翻訳と編纂に見られる早期科学リテラシー教育について,
翻訳研究への招待,
Vol. 13,
pp. 29-52,
May 2015.
-
矢後妃奈子,
中山実.
漢字を用いたRSVP課題における画像特徴が注意の瞬きに与える影響,
映像情報メディア学会誌,
Vol. 69,
No. 5,
pp. 190-196,
May 2015.
-
Minoru Nakayama,
Masashi Fujimoto.
Features of Oculo-motors and their chronological changes in response to varying sizes of visual stimuli,
International Journal of Multimedia Tools and Applications,
Vol. 74,
No. 8,
pp. 2841-2859,
Mar. 2015.
公式リンク
-
中山実,
六浦光一,
山本洋雄.
単語の共起関係を用いたノート記録評価に関する一検討,
日本教育工学会論文誌,
Vol. 38,
No. Suppl.,
pp. 97-100,
Mar. 2015.
国際会議発表 (査読有り)
-
Wioletta Nowak,
Minoru Nakayama,
Martyna Pieniazek,
Anna Zarowska,
Andrzej Hachol,
Marta Misiuk-Hojlo.
Diagnosing Alzheimer’s disease using features of pupil light reflex to chromatic stimuli - preliminary results,
International Pupil Colloquium,
The Journal of the College of Optometrists/Abstracts of 31st International Pupil Colloquium 2015,
pp. 11,
Oct. 2015.
-
Minoru Nakayama,
Kouichi Mutsuura,
Hiroh Yamamoto.
Note-Taking Activities and Student's Reflections Upon Their Learning Efficacy During a Blended Learning Course,
Proc. of European Conference on e-Learning(ECEL2015),
pp. 435-440,
Oct. 2015.
-
Minoru Nakayama,
Masahiro Yasuda.
Responses of ERPs and eye movements to the recognition of clusters of facial expressions,
Abstracts of European Conference on Visual Perception 2015,
1P1M047,
Aug. 2015.
-
Minoru Nakayama,
Amy Leh,
Rowena Santiago.
Relationships of student experience and student characteristics in a Graduate-level Flipped classroom,
Proc. of the 2nd European Conference on Social Media,
pp. 348-353,
July 2015.
-
Minoru Nakayama.
Current Topics in the design of HCI courses with Computer Science Curricula,
Proc. of 19th International Conference on Information Visualization 2015,
pp. 255-258,
July 2015.
-
Minoru Nakayama,
Kouichi Mutsuura,
Hiroh Yamamoto.
Analysis of Student’s Reflections upon the efficacy of their note-taking activities in a blended learning course,
ITHET2015/IEETel2015,
Proc. of Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), 2015 International Conference on,
10.1109/ITHET.2015.7218030,
June 2015.
-
Minoru Nakayama,
Kouichi Mutsuura,
Hiroh Yamamoto.
The prediction of learning performance using features of note taking activities,
Proc. of the 23rd European Symposium on Artificial Neural Networks, Computational Intelligence and Machine Learning (ESANN) 2015,
pp. 325-330,
Apr. 2015.
-
Masahiro Yasuda,
Zhang Dou,
Minoru Nakayama.
Features of Event-related Potentials Used to Recognize Clusters of Facial Expressions,
BIOSTEC2015,
Proc. of BIOSIGNALS2015,
INSTICC,
pp. 165-171,
Jan. 2015.
国際会議発表 (査読なし・不明)
国内会議発表 (査読なし・不明)
-
Madhumita Bhattacharya,
Steven Coombs,
AKINORI NISHIHARA,
MINORU NAKAYAMA.
New Paradigm Solutions for Implementing Higher Education Reforms towards a Flexible Global Knowledge Exchange,
31st Annual Conference of JSET,
Japan Society for Educational Technology (JSET),
pp. 957-958,
Sept. 2015.
-
中山実,
鈴木克明,
向後千春,
植野真臣.
ワークショップ: 教育工学のサステナビリティを考える,
第31回日本教育工学会全国大会,
第31回日本教育工学会全国大会,
Sept. 2015.
-
中山実,
六浦光一,
山本洋雄.
ブレンディッド学習での学生の自己評価とノート記録活動との関連,
電子情報通信学会技術研究報告,
ET2015-24,
July 2015.
-
石橋嘉一,
松田岳士,
中山実.
言語コミュニケーション能力の評価:コモンルーブリックの理論的背景と活用の現況,
日本コミュニケーション学会東北支部定例研究会,
Feb. 2015.
-
松田岳士,
石橋嘉一,
中山実.
コモンルーブリックが測定している能力の再検討 -シラバスへの反映の試み-,
電子情報通信学会,
電子情報通信学会技術研究報告,
ET2014-76,
pp. 23-28,
2015.
-
中山実,
六浦光一,
山本洋雄.
ブレンディッド学習におけるノート特徴情報によるテスト得点予測,
電子情報通信学会,
電子情報通信学会技術研究報告,
ET2014-75,
pp. 17-22,
2015.
-
中山実.
Learning Technology分野の学習内容に関する一検討,
第31回日本教育工学会全国大会論文集,
pp. 941ー942,
2015.
-
中山実,
六浦光一,
山本洋雄.
ブレンディッド学習での学生の内省活動に関する一検討,
電子情報通信学会技術研究報告,
ET2015-6,
pp. 27-32,
2015.
-
中山実.
教育工学分野での主要な学習内容の抽出に関する一検討,
電子情報通信学会技術研究報告,
ET2015-68,
pp. 51-56,
2015.
-
中山実,
安田真大.
顔表情画像が脳波と眼球運動に及ぼす影響の一検討,
質感のつどい 第1回公開フォーラム,
6,
2015.
-
木原俊行,
中山実,
吉崎静夫,
堀田龍也,
野中陽一.
「教育工学的な視点に基づく教師教育ハンドブック」の形成的評価,
日本教育工学会研究会,
JSET15-5,
pp. 153-158,
2015.
-
中山実,
安田真大.
顔表情画像が眼球運動に及ぼす影響の一検討,
電子情報通信学会技術研究報告,
MBE2014-132,
pp. 89-94,
2015.
[ BibTeX 形式で保存 ]
[ 論文・著書をCSV形式で保存
]
[ 特許をCSV形式で保存
]
|