|
松田稔樹 2012年 研究業績一覧 (33件 / 1001件)
論文
-
西谷まり,
松田稔樹.
言語不安の解釈に着目した日本語教育用e-learning教材の開発,
教育システム情報学会誌,
Vol. 29,
No. 3,
July 2012.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda.
Design Principles and Ethical Issues of Gaming Instructional Materials: Unifying the Views of Educational Technology and Simulation and Gaming,
Studies of Simulation and Gaming,
Japan Association of Simulation and Gaming,
Vol. 22,
Special Issue,
pp. 16-24,
May 2012.
公式リンク
-
TOSHIKI MATSUDA.
Cultivating Student–Teachers’ Problem-solving Abilities by Promoting Utilization of Various Ways of Thinking through E-learning and E-portfolio System,
Lesia Lennex & Kim Nettleton (Eds.) Cases on Inquiry Through Instructional Technology in Math and Science: Systemic Approaches,
IGI Global,
pp. 439-462,
Jan. 2012.
公式リンク
著書
国際会議発表 (査読有り)
-
Shinichi Endo,
Toshiki Matsuda.
Development of a New High School Instructional Material for Engineers' Moral Education: Introducing Science and Technology Communication.,
Technology Education Research Conference 2012,
H. Middleton (Ed) Exploration of best practice in Technology, Design & Engineering Education,
Griffith University,
Vol. 1,
pp. 79-87,
Dec. 2012.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda,
Kazue TAMADA.
Development of a Teacher Education Program and Virtual Lesson Game for Information Studies.,
Technology Education Research Conference 2012,
H. Middleton (Ed) Exploration of best practice in Technology, Design & Engineering Education,
Griffith University,
Vol. 2,
pp. 40-48,
Dec. 2012.
公式リンク
-
Zenichiro Shimada,
Toshiki Matsuda.
Development of an E-Portfolio System to Cultivate Problem-solving Ability during Master’s Thesis Study.,
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education,
Proc. of E-Learn 2012,
Association for the Advancement of Computing in Education,
pp. 2067-2075,
Oct. 2012.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda.
An E-Portfolio System Supporting Evidence-based Assessment and Student’s Self-development in Teacher Promotion Courses.,
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education,
Proc. of E-Learn 2012,
Association for the Advancement of Computing in Education,
pp. 272-277,
Oct. 2012.
公式リンク
-
Ayako Mio,
Toshiki Matsuda.
Science Communication Gaming Material for Promoting Scientific Views and Ways of Thinking in Relation to Earthquake Disasters.,
PATT 2012,
Proc. of PATT 2012,
Linköping University Electronic Press,
pp. 355-362,
June 2012.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda,
Shota Hirabayashi,
Kazue Tamada.
Design Principles of Instructional Materials for Cultivating Attitude and Ability to Utilize ICT while Considering Ethical Issues and Safety.,
PATT 2012,
Proc. of PATT 2012,
Linköping University Electronic Press,
pp. 323-329,
June 2012.
公式リンク
-
Toshiki MATSUDA,
Natsuko Ishii.
Development of an E-portfolio System to Assure the Quality of Curriculum for Pre-Service Teachers and Support Their Individual and Cooperative Learning,
10th Hawaii International Conference on Education,
Proceedings of HICE 2012,
pp. 193-202,
Jan. 2012.
公式リンク
国内会議発表 (査読有り)
国内会議発表 (査読なし・不明)
-
甲藤義哉,
松田稔樹,
遠藤 信一.
事前対応を重視した高校生向け技術者モラル教材の開発,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
5,
pp. 97-104,
Dec. 2012.
-
伊東友里絵,
松田稔樹,
早坂健,
岡本敬.
数学「課題学習」の教材・授業例開発と設計原理の考察,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
5,
pp. 59-66,
Dec. 2012.
-
玉田和恵,
松田稔樹.
教師と生徒が考える情報モラル教育改善のための3要因,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
5,
pp. 203-210,
Dec. 2012.
-
遠藤信一,
松田稔樹.
言語活動を取り入れて19世紀の世界史を学ぶ「発表ゲーム」の開発,
第38回全日本教育工学研究協議会全国大会,
第38回全日本教育工学研究協議会全国大会,
日本教育工学協会,
Nov. 2012.
-
網代剛,
松田稔樹.
数学的な見方・考え方の活用を促進するe-learning教材と学習者モデルの妥当性評価,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
4,
pp. 157-162,
Oct. 2012.
-
松田稔樹.
新たな情報科教育学とそれに即した教師教育プログラム構築の必要性,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
4,
pp. 111-118,
Oct. 2012.
-
松田稔樹,
岡本敬,
早坂健,
下江秀人,
小佐野隆治,
砂岡康宏.
数学「課題学習」と理科「探究活動」の授業設計の観点,
日本科学教育学会第36回年会講演論文集,
日本科学教育学会,
pp. 279-280,
Aug. 2012.
-
網代剛,
松田稔樹.
数学的な見方・考え方の活用に着目した数学独習教材用の学習者モデル,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
3,
pp. 221-226,
July 2012.
-
松田稔樹,
松田恵理菜.
教師の意思決定に的確な反応を返すための学習者エージェントの改良,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
3,
pp. 213-220,
July 2012.
-
遠藤信一,
松田稔樹.
科学技術コミュニケーションの視点を導入した技術者モラル判断演習教材,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
3,
pp. 169-176,
July 2012.
-
徳江聡,
松本敬太郎,
盛川仁,
松田稔樹.
宮城県大崎市古川地区における高密度地震観測網を利用した地震防災教材の開発,
2012年度春季全国大会,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2012年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 23-26,
June 2012.
-
松田稔樹.
ゲーミングの立場から見た高校の「数学I・課題学習」および「理科基礎科目・探究活動」の設計原理,
2012年度春季全国大会,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2012年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 71-76,
June 2012.
-
玉田和恵,
松田稔樹.
「情報的な見方・考え方」と「3種の知識」を統合した情報モラルゲーミング教材の教師教育への活用,
2012年度春季全国大会,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2012年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 77-80,
June 2012.
-
松田稔樹.
授業間連携や課外学習の成果に着目した教職履修カルテシステムの拡張,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
2,
pp. 97-104,
May 2012.
-
中山洋,
中浜ちひろ,
松田稔樹.
バーチャル・リアリティーによる加・被害者の体験を通じた情報モラル教育システムの実現と評価,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 1-6,
Mar. 2012.
-
三尾綾子,
松田稔樹.
地震災害を題材として科学的見方・考え方を養う科学コミュニケーションゲーミング教材,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 207-214,
Mar. 2012.
-
滝沢 ほだか,
松田稔樹.
音感に頼らず知識を活用した音づくりを学ぶためのBGM制作教材の開発,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 199-206,
Mar. 2012.
-
島田善一郎,
松田稔樹.
修士論文指導で問題解決力を育成するためのe-portfolioシステムの開発~文献研究と専門用語の理解定着および英語学習の支援方法,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 145-152,
Mar. 2012.
-
平林翔太,
松田稔樹.
情報モラルに配慮して情報技術を効果的に活用する力を育成する情報科教材の開発支援,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 7-14,
Mar. 2012.
-
松田稔樹.
生徒に数学的な見方・考え方を活用した問題解決力を育成できる教員を養成するための教授活動ゲームの改良,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 277-284,
Mar. 2012.
-
染谷諒,
松田稔樹.
数学的な見方・考え方を活用させるゲーミング教材とその設計支援,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET12,
1,
pp. 285-292,
Mar. 2012.
[ BibTeX 形式で保存 ]
[ 論文・著書をCSV形式で保存
]
[ 特許をCSV形式で保存
]
|