Japanese
Home
Search
Horizontal Search
Publication Search
( Advanced Search )
Patent Search
( Advanced Search )
Research Highlight Search
( Advanced Search )
Researcher Search
Search by Organization
Support
FAQ
T2R2 User Registration
Doctoral thesis registration
Support/Contact
About T2R2
What's T2R2?
Operation Guidance
Leaflets
About file disclosure
Related Links
Tokyo Tech
STAR Search
NII IR Program
Home
>
Help
Publication Information
Title
Japanese:
教育的ツールとしてのゲームとマンガ
English:
Author
Japanese:
吉川厚
.
English:
atsushi yoshikawa
.
Language
Japanese
Journal/Book name
Japanese:
English:
Volume, Number, Page
Published date
Mar. 23, 2007
Publisher
Japanese:
English:
Conference name
Japanese:
第2回エンターテイメントと認知科学シンポジウム
English:
Conference site
Japanese:
東京都, 日本
English:
Official URL
http://homepage1.nifty.com/ta_ito/E&C/ECS2008/program.html
Abstract
教育の分野でマンガは初学者に導入しやすいものとして扱われてきたが,台詞に書く ものと絵に示すものをキチンと設計することで,じっくり考えさせるツールとして役 にたつことを示す。またゲームもビジネスゲームとして欧米で使われていることを示 し,それがPCゲームになっており,ケース教材と組み合わせて使うなど,使い方も 工夫されていることなども示す。このような事例から身近にある道具が教育的なツー ルとしてさまざまに使えること議論し,さらに効果測定のそくめんを 持つ試験の工夫も示しながら教育的ツールを再考する。
©2007
Tokyo Institute of Technology All rights reserved.