Japanese
Home
Search
Horizontal Search
Publication Search
( Advanced Search )
Patent Search
( Advanced Search )
Research Highlight Search
( Advanced Search )
Researcher Search
Search by Organization
Support
FAQ
T2R2 User Registration
Doctoral thesis registration
Support/Contact
About T2R2
What's T2R2?
Operation Guidance
Leaflets
About file disclosure
Related Links
Tokyo Tech
STAR Search
NII IR Program
Home
>
Help
Publication Information
Title
Japanese:
マンガを使ったケース学習をどう評価するか
English:
How to Evaluate the Case Learning Method with MANGA Texts
Author
Japanese:
寺野隆雄
,
吉川厚
,
折田明子
,
越山修
,
國上真章
.
English:
Takao Terano
,
atsushi yoshikawa
,
折田明子
,
Osamu Koshiyama
,
Masaaki Kunigami
.
Language
Japanese
Journal/Book name
Japanese:
日本科学教育学会年会論文集
English:
Volume, Number, Page
Vol. 35 pp. 66-67
Published date
Aug. 23, 2011
Publisher
Japanese:
日本科学教育学会
English:
Conference name
Japanese:
日本科学教育学会第35回年会
English:
Conference site
Japanese:
English:
Official URL
http://www.jsse.jp/jsseam/modules/note4/
Abstract
我々は,数年にわたりマンガテキストを用いたケース教育を実践しており,その有用性についての知見を蓄積してきた.しかしながら,その効果を客観的に測定・評価する方法については,いまだに十分な考察がなされていない.本稿では,マンガ教材の特定のシーンに注目した実験データ,ならびに,ビジネスゲーミング分野むけに開発した実験計画・測定手法に基づき,マンガ教材を使用する学習プロセスを評価する手法について試論を示す.提案手法の特徴は,比較的少数の被験者実験においても複数の観点から評価が可能になる点,定量データのみならず定性的な項目についても評価できる点にある.
©2007
Tokyo Institute of Technology All rights reserved.