Japanese
Home
Search
Horizontal Search
Publication Search
( Advanced Search )
Patent Search
( Advanced Search )
Research Highlight Search
( Advanced Search )
Researcher Search
Search by Organization
Support
FAQ
T2R2 User Registration
Doctoral thesis registration
Support/Contact
About T2R2
What's T2R2?
Operation Guidance
Leaflets
About file disclosure
Related Links
Tokyo Tech
STAR Search
NII IR Program
Home
>
Help
Publication Information
Title
Japanese:
ビジネスゲーム学習者の行動プロセスの研究-改良したパフォーマンスシートを用いて-
English:
Author
Japanese:
越山修
,
國上真章
,
吉川厚
,
寺野隆雄
.
English:
Osamu Koshiyama
,
Masaaki Kunigami
,
atsushi yoshikawa
,
Takao Terano
.
Language
Japanese
Journal/Book name
Japanese:
シミュレーション&ゲーミング
English:
Volume, Number, Page
Vol. 21 No. 2 pp. 86-95
Published date
Dec. 1, 2011
Publisher
Japanese:
日本シミュレーション&ゲーミング学会
English:
Conference name
Japanese:
English:
Conference site
Japanese:
English:
Abstract
ビジネスゲーム実践は、ビジネスの多様な局面に有効と考えられている。しかし、ビジネスゲームによって学習者にどのような効果があるかの研究はほとんどなされていない。本稿ではビジネスゲーム学習者の行動プロセスを分析する新しい手法を述べる。著者らが設計したパフォーマンスシートを用いた分析手法によりビジネスゲーム学習者の行動プロセスを簡易に分析できる。また改良したパフォーマンスシートを用いたビジネスゲーム実践では以下の結果を示した。1)改良したパフォーマンスシートはプレイヤの意思を検出することが可能となり、行動プロセスの分析が可能となる。2)改良したパフォーマンスシートはビデオ録画やビジネスゲーム入力データを介してのプロトコル分析よりチームやプレイヤの行動プロセスの可視化に利点がある。
©2007
Tokyo Institute of Technology All rights reserved.