Home >

news Help

Publication Information


Title
Japanese:板書による授業とスライドによる授業の提示情報量の比較 
English:Comparison of the number of characters presented in lessons with a blackboard and lessons with presentation slides 
Author
Japanese: 岡崎泰久, 田中久治, 渡辺健次, 吉川厚.  
English: Yasuhisa Okazaki, Hisaharu Tanaka, Kenzi Watanabe, atsushi yoshikawa.  
Language Japanese 
Journal/Book name
Japanese:教育システム情報学会第38回全国大会講演論文集 
English: 
Volume, Number, Page Vol. 38        pp. 111-112
Published date Sept. 2, 2013 
Publisher
Japanese:教育システム情報学会 
English: 
Conference name
Japanese:教育システム情報学会第38回全国大会 
English: 
Conference site
Japanese:石川県 
English: 
Official URL http://www.jsise.org/taikai/2013/
 
Abstract 本研究では,板書を用いた授業と,プレゼンテーションソフトを用いた授業において,学習者 に提示される情報量(文字数)の違いに着目し,その比較を行う.それぞれのタイプの授業のビデオ分析 を行い,学習者に提示される情報量を求め,情報提示の速さ,一度に提示される情報量,および,提示さ れている情報量の三つの観点から,分析を行う.

©2007 Tokyo Institute of Technology All rights reserved.