Japanese
Home
Search
Horizontal Search
Publication Search
( Advanced Search )
Patent Search
( Advanced Search )
Research Highlight Search
( Advanced Search )
Researcher Search
Search by Organization
Support
FAQ
T2R2 User Registration
Doctoral thesis registration
Support/Contact
About T2R2
What's T2R2?
Operation Guidance
Leaflets
About file disclosure
Related Links
Tokyo Tech
STAR Search
NII IR Program
Home
>
Help
Publication Information
Title
Japanese:
ケース教材読解の評価におけるコンジョイント分析
English:
Measuring the Performance in Case Reading through Conjoint Analysis
Author
Japanese:
内田瑛
,
高橋 B. 徹
,
寺野隆雄
,
吉川厚
.
English:
Hikaru Uchida
,
Toru B. Takahashi
,
Takao Terano
,
atsushi yoshikawa
.
Language
Japanese
Journal/Book name
Japanese:
日本科学教育学会第39回年会論文集
English:
Volume, Number, Page
Vol. 39 pp. 346-347
Published date
Aug. 21, 2015
Publisher
Japanese:
English:
Conference name
Japanese:
日本科学教育学会第39回年会
English:
Conference site
Japanese:
山形県
English:
Official URL
http://www.jsse.jp/jsseam/modules/note8/
Abstract
ケースメソッドにおいて学習者がどのような視点から読み取っているのかを評価するためにコンジョイント法で分析することについて、本稿はその適用可能性を議論する。既存の尺度とコンジョイント法で10人の被験者の読み取り方を測って比較した結果、相関係数は0.56となり、適用可能性が示唆された。
©2007
Tokyo Institute of Technology All rights reserved.