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長谷川晶一 2014年 研究業績一覧 (16件 / 396件)
国際会議発表 (査読有り)
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Balandra, A.,
Shoichi Hasegawa,
Takehana, Y.,
Mitake, H.,
Akahane, K.,
Sato, M..
Demonstration of the vibration and collision between finger and object for haptic rendering,
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics),
Vol. 8619,
pp. 425,
2014.
国内会議発表 (査読有り)
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三武 裕玄,
長谷川 晶一.
直接触れ合えるキャラクタの動作行動開発環境,
第34回エンタテインメントコンピューティング研究会,
第34回エンタテインメントコンピューティング研究会,
Vol. 2014-EC-34,
No. 5,
pp. 1月3日,
Dec. 2014.
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丁 海陽,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
3-DOF Haptic Rendering for Deformable Objects based on Oriented Particle,
日本バーチャルリアリティ学会 第13回力触覚の提示と計算研究会,
日本バーチャルリアリティ学会 第13回力触覚の提示と計算研究会,
Nov. 2014.
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柴田真一,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
焼き調理における食肉中の液体成分移動シミュレーション,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
pp. 3.30E-05,
Sept. 2014.
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丁 海陽,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
方向情報つき粒子による変形物力覚レンダリング,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 21A-4,
Sept. 2014.
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黎 園園,
山下洋平,
クリョーシリクン ナットナリー,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
Force Control based Soft-stuffed Robot Interaction,
Laval Virtual 2014,
Laval Virtual 2014,
Apr. 2014.
公式リンク
国際会議発表 (査読なし・不明)
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YuanYuan Li,
KLEAWSIRIKUL Nutnaree,
Yutaka Takase,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Intention Expression in Stuffed-Toy Robots based on Force Control,
ACE 2014,
ACE 2014,
No. 22,
Nov. 2014.
公式リンク
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Hironori Mitake,
Takahiro Harano,
Shingo Fujinaga,
Shunsuke Matsuyama,
柴田真一,
Masataka Ezoe,
Shoichi Hasegawa.
SprBlender: creation environment for touchable characters,
Proc. of SIGGRAPH 2014 Studio,
Proc. of SIGGRAPH 2014 Studio,
pp. 41,
Aug. 2014.
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Shoichi Hasegawa,
Yukinobu Takehana,
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Katsuhito Akahane,
Makoto Sato.
Vibration and Subsequent Collision Simulation of Finger and Object for Haptic Rendering,
Euro Haptics 2014,
Euro Haptics 2014,
June 2014.
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Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Music Player,
Eurohaptics 2014,
Eurohaptics 2014,
May 2014.
公式リンク
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Ikumi Susa,
Yukinobu Takehana,
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Rendering based on Finite Element Simulation of Vibration,
Haptics Symposium,
Haptics Symposium,
pp. 123-128,
Feb. 2014.
国内会議発表 (査読なし・不明)
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大脇遼,
長谷川 晶一.
自己運動とフィードバック音高の関係認識における遅れの影響,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 12B-2,
Sept. 2014.
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三武 裕玄,
藤永 慎悟,
江添 正剛,
清水 ありさ,
佐藤 大貴,
長谷川 晶一.
触れ合えるキャラクタを制作するツール:SprBlender,
CEDEC 2014,
CEDEC 2014,
Sept. 2014.
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長谷川晶一,
渡邊 淳司,
筧 康明,
馬場 哲晃,
岩井 大輔.
企画セッション「アート&エンタテインメントと論文査読」(企画セッション,エンタテイメントのためのメディアとリアリティ,一般),
電子情報通信学会技術研究報告. MVE, マルチメディア・仮想環境基礎,
一般社団法人電子情報通信学会,
Vol. 114,
No. 73,
pp. 129-130,
May 2014.
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大脇遼,
長谷川 晶一.
スキーの加重中心の可聴化における時間遅れの影響,
日本スキー学会第24回大会講演論文集,
日本スキー学会第24回大会講演論文集,
pp. 20,
Mar. 2014.
その他の論文・著書など
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