|
Publication List - MASAO MUROTA (13 / 317 entries)
Journal Paper
-
Hisashi Hatakeyama,
Masahiro Nagai,
MASAO MUROTA.
フィールドワークを取り入れたICT活用型防災学習の授業デザインとその評価 ―高等学校における実践―,
科学教育研究,
Vol. 48,
No. 3,
pp. 239-251,
Oct. 2024.
-
Takako Koshimizu,
Takashi Fujiki,
MASAO MUROTA.
Using a Deep Approach to Examine Attention in Mock Home Economics Classes Using ICT,
Japan Journal of Educational Technology,
Japan Society for Educational Technology,
Vol. 48,
No. 1,
pp. 217-228,
May 2024.
Book
International Conference (Reviewed)
-
Keitaro Tokutake,
Dai Sakuma,
Masao Murota.
Development of a Concept Map Evaluation Support System for Social Studies Learning,
Proceedings of the 16th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management,
Vol. 3,
pp. 214-221,
Nov. 2024.
-
Dai Sakuma,
Keitaro Tokutake,
Masao Murota.
Design and Evaluation of Microteaching: Emergent Learning for Acquiring Classroom Management Skill in Teacher Education,
Proceedings of the 16th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management,
Vol. 3,
pp. 222-229,
Nov. 2024.
Domestic Conference (Not reviewed / Unknown)
-
Koki Nojima,
MASAO MUROTA.
AI リテラシーの定義とその構成要素の検討,
日本教育工学会2024年秋季全国大会講演論文集,
pp. 385-386,
Aug. 2024.
-
Maoko Kobayashi,
Takahisa Suzuki,
MASAO MUROTA.
「総合的な探究の時間」における大学生ファシリテーター のコミュニケーション方略とその効果,
日本教育工学会2024年秋季全国大会講演論文集,
pp. 173-174,
Aug. 2024.
-
Dai Sakuma,
MASAO MUROTA.
教職志望者の児童生徒の学習状況に関する知識の分析,
日本教育工学会2024年秋季全国大会講演論文集,
pp. 361-362,
Aug. 2024.
-
Dai Sakuma,
Keitaro Tokutake,
Masaki Goto,
MASAO MUROTA.
教師の情報活用能力を高める授業デザインコース ~ 目標・課題・ICTツールの連関性を捉えるトレーニング ~,
信学技法,
Vol. 123,
No. 406,
pp. 77-84,
Mar. 2024.
-
Keitaro Tokutake,
Dai Sakuma,
Masaki Goto,
MASAO MUROTA.
社会科の学習における生徒間の創発的な対話が促進されるグループ特性の検証,
信学技法,
Vol. 123,
no. 406,
pp. 25-31,
Mar. 2024.
-
Koichi Ito,
MASAO MUROTA.
オンデマンド型動画教材における学習者の注視状況可視化システムの開発と評価,
IPSJ SIG Technical Report,
Vol. 2024-CLE-42,
No. 11,
pp. 1-8,
Mar. 2024.
-
Xinhui Fan,
MASAO MUROTA.
姿勢推定ワイヤーモデルを活用した中国舞踊の基本動作を独習可能な教材開発とその評価,
IPSJ SIG Technical Report,
Vol. 2024-CLE-42,
No. 12,
pp. 1-8,
Mar. 2024.
-
Kae Nakaya,
Yuri Uesaka,
MASAO MUROTA.
方略的能力向上を目的とした英語スピーキングタスクの高等学校における学習の活用に向けた改良,
日本教育工学会2024年春季全国大会,
日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集,
pp. 483-484,
Mar. 2024.
[ Save as BibTeX ]
[ Paper, Presentations, Books, Others, Degrees: Save as CSV
]
[ Patents: Save as CSV
]
|