|
Publication List - atsushi yoshikawa 2016 (26 / 442 entries)
Journal Paper
-
Toru B. Takahashi,
Hikaru Uchida,
Yasumasa Kai,
Satoshi Takahashi,
Atsushi Yoshikawa,
Hiroshi Miyabe.
Discussion and Evaluation of Recommendation Method Based on Learnerʼs Perspective for Case Method,
教育システム情報学会誌,
Vol. 34,
No. 2,
pp. 172-177,
Dec. 2016.
-
西村康平,
atsushi yoshikawa,
Yasuhisa Okazaki.
Area of Interest Analysis of Information Presented by Handwriting and Animation,
電子情報通信学会技術研究報告,
Oct. 2016.
-
Satoshi Takahashi,
Toru Takahashi,
Atsushi Yoshikawa,
Takao Terano.
A Proposal of Manga Card Sort to Achieve Learning Process Model in Manga Case Method,
Journal of Science Education in Japan,
Vol. 40,
No. 2 (2016),
pp. 127-143,
June 2016.
-
Akiko Orita,
田代 光輝,
atsushi yoshikawa,
江口 清貴.
オリジナルマンガ教材による中学生向け情報リテラシー教育の実践,
研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP),
May 2016.
-
unknown unknown,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
A Systematic Approach to Identify Ideal IT Leader Images,
SEC journal,
Mar. 2016.
Book
International Conference (Reviewed)
-
Akinobu Sakata,
Kouhei Suenaga,
Satoshi Takahashi,
Masaaki Kunigami,
Atsushi Yoshikawa,
Takao Terano.
Agent-Based Simulation for People Evacuation Support with Artificial Reality Facilitated Mobile Devices,
Artificial Intelligence of and for Business 2016 (AI-Biz2016),
Nov. 2016.
-
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
Toru B. Takahashi,
Atsushi Yoshikawa,
Takao Terano.
Real Time Simulator with Multiple Worker's Behavior Data for a Cellular Manufacturing System,
Korea-Japan Social Simulation Workshop 2016 (JaKoSS 2016),
Oct. 2016.
-
Akinobu Sakata,
Masaaki Kunigami,
Atsushi Yoshikawa,
Takao Terano.
Agent-Based Simulation Model for People Evacuation Support with Artificial Reality Facilitated Mobile Devices,
Korea-Japan Social Simulation Workshop 2016 (JaKoSS 2016),
Oct. 2016.
-
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
Toru B. Takahashi,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
Improving a Cellular Manufacturing System through Real Time-Simulation and -Measurement,
The 3rd IEEE International Workshop on Social Services through Human and Artificial Agent Models (SSERV 2016), The 40th IEEE Computer Society International Conference on Computers, Software & Applications (COMPSAC2016),
June 2016.
-
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
Toru Takahashi,
Atsushi Yoshikawa,
Takao Terano.
Combining Workers' Behavior Data and Real Time Simulator for a Cellular Manufacturing System,
2016 World Automation Congress (WAC),
June 2016.
Domestic Conference (Reviewed)
-
Toru B. Takahashi,
Satoshi Takahashi,
atsushi yoshikawa.
マンガケースメソッドを使った情報セキュリティマネジメントの学習方法の提案,
平成28年度第4回日本科学教育学会研究会,
Dec. 2016.
-
Toru B. Takahashi,
Satoshi Takahashi,
atsushi yoshikawa.
問題解決工程におけるつまずきを分析するためのワークシートの提案,
教育システム情報学会2016年度第1回研究会,
May 2016.
-
Toru B. Takahashi,
Hikaru Uchida,
甲斐康真,
Satoshi Takahashi,
atsushi yoshikawa,
宮部博史.
マンガケースメソッドのe-learning化に向けた検討と評価,
教育システム情報学会2015年度特集論文研究会,
Mar. 2016.
Domestic Conference (Not reviewed / Unknown)
-
Kouhei Suenaga,
Akinobu Sakata,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
学習分類子システムを用いた大規模多人数同時参加型オンラインロールプレイングゲームにおける行動ルール抽出,
計測自動制御学会システム・情報部門学術講演会2016,
Dec. 2016.
-
Akinobu Sakata,
Kouhei Suenaga,
Satoshi Takahashi,
Masaaki Kunigami,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
緊急避難状況における AR 端末による群集誘導のシミュレーション,
計測自動制御学会システム 情報部門学術講演会2016,
Dec. 2016.
-
Yasuhisa Okazaki,
Kouhei Nishimura,
Atsushi Yoshikawa.
Comparative Evaluation Experiment of Information Presented by Handwriting and Animation,
信学技報,
Vol. 116,
No. 228,
pp. 13-18,
Sept. 2016.
-
Akinobu Sakata,
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
Masaaki Kunigami,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
チーム問題解決における協調行動はMMORPGで発現するか?,
情報処理学会 ゲーム情報学研究会 第36回GI・第41回EC合同研究発表会,
Aug. 2016.
-
Kouhei NISHIMURA,
Atsushi YOSHIKAWA,
Yasuhisa OKAZAKI.
Analysis of Differences between Information Presentation by Handwriting and Animation,
The 41rd Annual Conference of JSiSE,
Proceedings of the 41rd Annual Conference of Japanese Society for Information and Systems in Education,
Japanese Society for Information and Systems in Education,
pp. 161-162,
Aug. 2016.
-
Norihiro Nishinaka,
atsushi yoshikawa.
統計的検定の考え方はどこまで中学生が実践出来るか?ー「サイコロの正しさを判断する」での生徒の反応分析ー,
日本科学教育学会第40回年会,
日本科学教育学会第40回年会論文集,
Aug. 2016.
-
Satoshi Takahashi,
Toru B. Takahashi,
atsushi yoshikawa.
PBL導入教材としてのマンガケース教材の提案,
日本科学教育学会第40回年会,
日本科学教育学会第40回年会論文集,
Aug. 2016.
-
Toru B. Takahashi,
Satoshi Takahashi,
atsushi yoshikawa.
研究を学ぶためのアクティブ・ラーニングの実践,
日本科学教育学会第40回年会,
日本科学教育学会第40回年会論文集,
Aug. 2016.
-
Akinobu Sakata,
Kouhei Suenaga,
Satoshi Takahashi,
Masaaki Kunigami,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
AR端末を持つ群集の避難誘導行うシミュレーョンモデル,
第5回人工知能学会ビジネス・インフォマティクス研究会,,
Aug. 2016.
-
Satoru Motomatsu,
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
エージェントベースモデリングによる動的目標探索問題への接近,
第22回創発システム・シンポジウム「創発夏の学校2016」,
第22回創発システム・シンポジウム「創発夏の学校2016」講演資料集,
Aug. 2016.
-
Masaki Kitazawa,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
サプライチェーン上の製造工場における部門連結を考慮した運用最適化,
人工知能学会ビジネス・インフォマティクス研究会,
Mar. 2016.
-
Akinobu Sakata,
Masaki Kitazawa,
Satoshi Takahashi,
Masaaki Kunigami,
atsushi yoshikawa,
Takao Terano.
Is there Cooperative behavior appear in MMOPRG ?,
第36回GI・第41回EC合同研究発表会,
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC),
2016.
[ Save as BibTeX ]
[ Paper, Presentations, Books, Others, Degrees: Save as CSV
]
[ Patents: Save as CSV
]
|