Home >

news ヘルプ

論文・著書情報


タイトル
和文:エージェント・ベース・シミュレーションを用いた教育施策効果の分析 
英文:Analysis of Effect of Educational Policy by Agent-Based Simulation 
著者
和文: 矢野雄大, 山田隆志, 吉川厚, 寺野隆雄.  
英文: Katsuhiro Yano, Takashi YAMADA, atsushi yoshikawa, Takao Terano.  
言語 Japanese 
掲載誌/書名
和文:第66回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST)予稿集 
英文: 
巻, 号, ページ        
出版年月 2012年11月16日 
出版者
和文:人工知能学会 
英文: 
会議名称
和文:第66回人工知能学会先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST) 
英文: 
開催地
和文:横浜市 
英文: 
公式リンク http://w-mtlab.info/alst/alst_web/top.html
 
アブストラクト We propose an agent-based simulation model to analyze and evaluate how many teachers should be allocated to elementary, junior high, and high school and when and how they will be trained under the budget constraints to make academic progresses. For this purpose, we consider a teacher model in which his/her teaching skill gradually falls but will be increased by training. We also incorporated the following three parameters into our model: skill of teaching to students (teaching), perception of the attitude of students (adjust), and knowledge to subject and topic (knowledge). We will analysis the effect of educational policy by using this simulation model.

©2007 Tokyo Institute of Technology All rights reserved.