|
松田稔樹 2013年 研究業績一覧 (29件 / 1000件)
論文
-
松田稔樹.
教育工学の視点から見た工学教育の改善,
工学教育,
Vol. 61,
No. 3,
pp. 5-10,
May 2013.
公式リンク
-
玉田和恵,
松田稔樹,
神藤健朗.
「情報的な見方考え方」と「3種の知識」統合による問題解決指導力の育成,
Informatio,
江戸川大学情報教育研究所,
Vol. 10,
pp. 3-12,
Mar. 2013.
公式リンク
-
TOSHIKI MATSUDA,
Hiroshi Nakayama,
Kazue Tamada.
Using 3D Virtual Reality Technology in Cyber Ethics Education: How Can We Really Evaluate and Change Students’ Attitudes?,
Kim Nettleton & Lesia Lennex (Eds.) Cases on 3D Technology: Application and Integration in Education,
Hershey PA: IGI Global,
pp. 288-308,
Jan. 2013.
公式リンク
著書
国際会議発表 (査読有り)
-
Yoshiya Katto,
TOSHIKI MATSUDA,
Shinichi Endo.
Science and technology communication literacy for all: What is it and how is it cultivated?,
PATT 27,
P J. Williams and D. Gedera (Eds) Technology Education for the Future: A Play on Sustainability,
pp. 247-252,
Dec. 2013.
-
Toshiki Matsuda.
Designing a Student Model for Developing E-learning Materials and Virtual Lesson Games for STEM Education,
PATT 27,
P J. Williams and D. Gedera (Eds) Technology Education for the Future: A Play on Sustainability,
University of Waikato,
pp. 325-331,
Dec. 2013.
-
Masahiro Ito,
Toshiki Matsuda.
The Development of Virtual Debating Game for Cultivating Ability to Understand Diverse Values and Opinions.,
EdMedia 2013 - World Conference on Educational Media and Technology,
Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2013,
Chesapeake, VA: AACE,
Vol. 2013,
No. 1,
pp. 2070-2075,
June 2013.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda.
Student Model to Provide Appropriate Feedback in a Virtual Lesson Game: Prompting Instructors to Teach Mathematical Ways of Thinking.,
EdMedia 2013 - World Conference on Educational Media and Technology,
In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2013,
Chesapeake, VA: AACE,
Vol. 2013,
No. 1,
pp. 1530-1538,
June 2013.
公式リンク
-
Toshiki Matsuda,
Zenichiro Shimada.
An E-Portfolio System for Literature Review Activities: Cultivating Problem-solving Ability in Master's Thesis Research.,
EdMedia 2013 - World Conference on Educational Media and Technology,
Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2013,
Chesapeake, VA: AACE,
Vol. 2013,
no. 1,
pp. 2427-2435,
June 2013.
公式リンク
-
Toshiki MATSUDA.
Simulated Teaching Game for Cultivating Teachers' Professional Competencies to Teach Ways of Thinking in Individual Subject Areas,
The 11th Annual Hawaii International Conference on Education,
Proceedings of HICE 2013,
pp. 2083-2092,
Jan. 2013.
公式リンク
-
Erina Matsuda,
Toshiki MATSUDA.
Adding an Animated Teacher to Slide-based Lecture Videos in order to Promote Learners' Active Thinking,
The 11th Annual Hawaii International Conference on Education,
Proceedings of HICE 2013,
pp. 2098-2105,
Jan. 2013.
公式リンク
-
Yurie Ito,
Toshiki MATSUDA.
Design Framework of Problem-Based Instruction in Mathematics and Development of a Lesson Plan and an E-learning Material for the Lesson,
The 11th Annual Hawaii International Conference on Education,
Proceedings of HICE 2013,
pp. 2106-2117,
Jan. 2013.
公式リンク
国内会議発表 (査読有り)
-
松田稔樹.
教育の研究・実践・普及とゲーミング: IAGプロジェクトを事例に,
日本教育工学会第29回全国大会,
日本教育工学会第29回全国大会講演論文集,
日本教育工学会,
pp. 201-204,
Sept. 2013.
-
玉田和恵,
松田稔樹.
「情報的な見方・考え方」と「3種の知識」を統合した情報モラル問題解決力の育成,
日本教育工学会第29回全国大会,
日本教育工学会第29回全国大会講演論文集,
日本教育工学会,
pp. 147-150,
Sept. 2013.
国内会議発表 (査読なし・不明)
-
近藤千香,
玉田和恵,
松田稔樹.
高等学校での「情報的な見方考え方」と「3種の知識」統合による情報モラル指導実践,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
5,
pp. 135-142,
Dec. 2013.
-
遠藤信一,
松田稔樹.
歴史の見方・考え方に着目した指導の枠組とゲーム教材開発,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
5,
pp. 17-24,
Dec. 2013.
-
松田稔樹.
教授活動ゲーム上に学習者モデルを記述するための機能拡張,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
5,
pp. 39-46,
Dec. 2013.
-
松田稔樹.
情報科用ゲーム型e-learning教材設計フレームワークの改善~学習者モデルの検討結果に基づき,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
4,
pp. 57-64,
Oct. 2013.
-
松田稔樹,
下江秀人.
数学科・理科教育法における課題学習・探求学習の授業設計指導の改善,
日本科学教育学会第37回年会講演論文集,
日本科学教育学会,
pp. 318-319,
Sept. 2013.
-
松田稔樹.
教授活動ゲームの学習者モデル記述機能の検討,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
3,
pp. 75-82,
July 2013.
-
玉田和恵,
松田稔樹.
「情報的な見方・考え方」と「3種の知識」統合による問題解決力の育成,
日本情報科教育学会第6回全国大会講演論文集,
日本情報科教育学会,
pp. 71-72,
June 2013.
-
遠藤信一,
松田稔樹.
技術者モラル教育カリキュラムの改善とそれに対応したゲーミング教材の開発,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2013年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 25-30,
May 2013.
-
松田稔樹.
STEM教育用のe-learning教材と模擬授業ゲーム開発の基盤となる学習者モデルの設計,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2013年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 19-24,
May 2013.
-
松田稔樹.
数学科教育法向け模擬授業ゲームのための学習者モデルの検討,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
2,
pp. 101-108,
May 2013.
-
甲藤義哉,
松田稔樹,
遠藤信一.
市民が習得すべき科学技術コミュニケーション能力の検討とそれを育成する教材の開発,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
2,
pp. 93-100,
May 2013.
-
玉田和恵,
松田稔樹.
「情報的な見方・考え方」と「3種の知識」を統合した情報モラルゲーミング教材の改善,
日本シミュレーション&ゲーミング学会2013年度春季全国大会報告集,
日本シミュレーション&ゲーミング学会,
pp. 51-54,
May 2013.
-
伊東友里絵,
松田稔樹.
課題学習用ICTゲーミング教材の改良と教師教育での活用,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
1,
pp. 7-14,
Mar. 2013.
-
島田善一朗,
松田稔樹.
修士論文研究で問題解決力育成を図るためのe-portfolioシステム~文献研究と専門用語学習のための基本機能の実装と評価,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
1,
pp. 15-22,
Mar. 2013.
-
松田稔樹.
情報科教育法向け模擬授業ゲームの開発~指導法の効果・影響をフィードバックする学習者モデルの導入,
日本教育工学会研究会報告集,
日本教育工学会,
JSET13,
1,
pp. 345-352,
Mar. 2013.
[ BibTeX 形式で保存 ]
[ 論文・著書をCSV形式で保存
]
[ 特許をCSV形式で保存
]
|