|
長谷川晶一 2005年 研究業績一覧 (15件 / 396件)
論文
-
長谷川 晶一,
赤羽 克仁,
岩下 克,
馬場次郎,
小池 康晴,
佐藤 誠.
高解像度力覚インタフェースをもつ物理ベースVRシステムの開発,
電子情報通信学会論文誌,
Vol. J88-D-I,
No. 2,
pp. 431-438,
Feb. 2005.
国際会議発表 (査読有り)
-
Takafumi Aoki,
Hiroshi Ichikawa,
Kazuyuki Asano,
Hironori Mitake,
Yuichiro Iio,
Rikiya Ayukawa,
Takatsugu Kuriyama,
Toshihiro Kawase,
Itaru Matumura,
Takashi Toyama,
Takashi Matsushita,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Kobito-Virtual Brownie-Virtual creatures interact with real objects and real people,
2005 ASIAGRAPH,
2005 ASIAGRAPH,
Vol. 1,
No. 1,
pp. 29-30,
July 2005.
-
Shoichi Hasegawa,
Ishikawa Toshiaki,
Naoki Hashimoto.
Human Scale Haptic Interaction with a Reactive Virtual Human in a Realtime Physics Simulator,
ACM SIGCHI International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology(ACE2005),
ACM SIGCHI International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology(ACE2005),
pp. 149-155,
June 2005.
-
Katsuhito Akahane,
Shoichi Hasegawa,
Yasuharu Koike,
Makoto Sato.
A Development of High Definition Haptic Controller,
First Joint EuroHaptics Conference and Symposium on Haptic Interfaces for Virtual Environment and Teleoperator Systems (WorldHaptics),
First Joint EuroHaptics Conference and Symposium on Haptic Interfaces for Virtual Environment and Teleoperator Systems (WorldHaptics),
pp. 576-577,
Mar. 2005.
国内会議発表 (査読有り)
-
村山 淳,
馬場 次郎,
寺西 望,
赤羽 歩,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
6自由度空間入力装置SPIDAR-Gの球形グリップの直径が操作性に及ぼす影響,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
Vol. 7,
No. 3,
pp. 41-46,
June 2005.
-
高津 勝,
長田 陽介,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
物理シミュレーションによるバーチャルヒューマンの運動制御,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
Vol. 7,
No. 3,
pp. 19-25,
June 2005.
-
村山 淳,
馬場 次郎,
寺西 望,
赤羽 歩,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
6自由度空間入力装置SPIDAR-Gの球形グリップの直径が操作性に及ぼす影響,
信学技報MVE2005-7,
信学技報MVE2005-7,
Vol. 105,
No. 106,
pp. 41-46,
June 2005.
-
岩下 克,
赤羽 克仁,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
局所的な動力学計算を行う力覚レンダリング,
信学技報MVE2005-12,
信学技報MVE2005-12,
Vol. 105,
No. 106,
pp. 73-78,
June 2005.
-
高津 勝,
長田 陽介,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
物理シミュレーションによるバーチャルヒューマンの運動制御,
信学技報MVE2005-4,
信学技報MVE2005-4,
Vol. 105,
No. 106,
pp. 19-25,
June 2005.
-
岩下 克,
赤羽 克仁,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
局所的な動力学計算を行う力覚レンダリング,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
Vol. 7,
No. 3,
pp. 73-78,
June 2005.
-
Marc Salvati,
石川敏明,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
Reactive Virtual Human with Dynamic and Human Scale Haptic Interaction,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
ヒューマンインタフェース学会研究報告集,
Vol. 7,
No. 3,
pp. 13-18,
June 2005.
-
Marc Salvati,
石川敏明,
長谷川 晶一,
小池 康晴,
佐藤 誠.
Reactive Virtual Human with Dynamic and Human Scale Haptic Interaction,
信学技報MVE2005-3,
信学技報MVE2005-3,
Vol. 105,
No. 106,
pp. 13-18,
June 2005.
国際会議発表 (査読なし・不明)
-
Takafumi Aoki,
Kazuyuki Asano,
Rikiya Ayukawa,
Hiroshi Ichikawa,
Yuichiro Iio,
Toshihiro Kawase,
Takatsugu Kuriyama,
Itaru Matsumura,
Takashi Matsushita,
Hironori Mitake,
Takashi Toyama,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Kobito: Virtual Brownies,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
pp. 11,
Aug. 2005.
-
Yoshinori Dobashi,
Shoichi Hasegawa,
Mitsuaki Kato,
Makoto Sato,
Tsuyoshi Yamamoto,
Tomoyuki Nishita.
A Fluid Resistance Map Method for Real-time Haptic Interaction with Fluids,
ACM SIGGRAPH 2005 Sketches,
ACM SIGGRAPH 2005 Sketches,
pp. 83,
Aug. 2005.
-
Shoichi Hasegawa,
Mitsuaki Kato,
Yoshinori Dobashi,
Makoto Sato,
Tsuyoshi Yamamoto,
Tomoyuki Nishita.
Virtual Canoe: Real-Time Realistic Water Simulation for Haptic Interaction,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
pp. 28,
Aug. 2005.
[ BibTeX 形式で保存 ]
[ 論文・著書をCSV形式で保存
]
[ 特許をCSV形式で保存
]
|