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三武裕玄 研究業績一覧 (166件)
論文
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Yusuke Yamazaki,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Implementation of Tension-based Compact Necklace-type Haptic Device Achieving Widespread Transmission of Low-frequency Vibrations,
IEEE Transactions on Haptics,
Vol. 15,
pp. 535 - 546,
May 2022.
公式リンク
-
杉森健,
三武 裕玄,
佐藤裕仁,
小栗賢章,
長谷川 晶一.
接触による力学的反応を自動生成するアバター,
情報処理学会論文誌,
Vol. 61,
No. 11,
pp. 1697-1707,
Nov. 2020.
公式リンク
-
界瑛宏,
山口勉,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
HMDVRのための可視光LEDによる手への非接触型温覚提示,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 24,
No. 6,
pp. 83-92,
Mar. 2019.
-
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Takako Yoshida,
Shoichi Hasegawa.
Selective listening attention enhancement, using a simultaneous visual and haptic stimuli,
Journal of New Music Research,
Vol. 48,
Issue 3,
pp. 294-308,
Mar. 2019.
公式リンク
-
Nutnaree Kleawsirikul,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Unsupervised embrace pose recognition method for stuffed-toy robot,
Advanced Robotics,
Vol. 32,
No. 24,
pp. 1285-1301,
Dec. 2018.
-
Bantita Treepong,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Makeup Creativity Enhancement with an Augmented Reality Face Makeup System,
Computers in Entertainment (CIE),
Vol. 16,
No. 4,
pp. #6,
Nov. 2018.
公式リンク
-
江添 正剛,
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
静力学指標の最適化により静止姿勢を身体負荷のより少ない姿勢に改善するバーチャルデッサン人形,
画像電子学会誌,
Vol. 47,
No. 4,
pp. 382-390,
Oct. 2018.
-
江添 正剛,
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
静力学指標の最適化により静止姿勢を身体負荷のより少ない姿勢に改善するバーチャルデッサン人形,
画像電子学会誌,
Vol. 47,
No. 4,
pp. 382-390,
Oct. 2018.
-
Aime Charles Alfred Dione,
Shoichi Hasegawa,
Hironori Mitake.
Stable posture control for planar hyper-redundant arms using selective control points,
Advanced Robotics,
pp. 1月11日,
Nov. 2017.
-
加藤 史洋,
小野原 覚,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
加熱調理のVRでの再現のためのリアルタイム伝熱シミュレーション,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 21,
No. 1,
pp. 163-172,
Mar. 2016.
-
高瀬 裕,
山下洋平,
石川 達也,
椎名 美奈,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
多様な身体動作が可能な芯まで柔らかいぬいぐるみロボット,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 18,
No. 3,
pp. 327-336,
Sept. 2013.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
精緻なフィジカルインタラクションにおいて生物らしさを実現するバーチャルクリーチャの構成法,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 15,
No. 3,
pp. 449-458,
Sept. 2010.
-
青木 孝文,
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
ワイヤによる皮膚感覚刺激を用いた指先装着型接触感提示デバイス,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 14,
No. 3,
pp. 421-428,
Sept. 2009.
-
Hironori Mitake,
Kazuyuki Asano,
Takafumi Aoki,
Marc Salvati,
Makoto Sato,
Shoichi Hasegawa.
Physics-driven Multi Dimensional Keyframe Animation for Artist-directable Interactive Character,
Computer Graphics Forum,
Vol. 28,
No. 2,
pp. 279-287,
Apr. 2009.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
浅野 一行,
遠山 喬,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
キャラクタとの物理的なインタラクションのための剛体モデルと多次元キーフレームの連動による動作生成法,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 12,
No. 3,
pp. 437-446,
Sept. 2007.
公式リンク
-
Shoichi Hasegawa,
Toshiaki Ishikawa,
Naoki Hashimoto,
Marc Salvati,
Hironori Mitake,
Yasuharu Koike,
Makoto Sato.
Human-scale haptic interaction with a reactive virtual human in a real-time physics simulator,
Computers in Entertainment (CIE),
Vol. 4,
No. 3,
pp. 9,
June 2006.
-
青木 孝文,
三武 裕玄,
浅野 一行,
栗山 貴嗣,
遠山 喬,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
実世界で存在感を持つバーチャルクリーチャの実現 Kobito -Virtual Brownies-,
日本バーチャルリアリティ学会論文誌,
Vol. 11,
No. 2,
pp. 313-322,
June 2006.
国際会議発表 (査読有り)
-
Ken Sugimori,
Hironori Mitake,
Hirohito Sato,
Shoichi Hasegawa.
Avatar Tracking Control with Featherstone's Algorithm and Newton-Euler Formulation for Inverse Dynamics,
MIG '23: Proceedings of the 16th ACM SIGGRAPH Conference on Motion, Interaction and Games,
MIG '23: Proceedings of the 16th ACM SIGGRAPH Conference on Motion, Interaction and Games,
No. 16,
pp. 1-10,
Nov. 2023.
-
Haoyan Li,
Tomoka Nishino,
Binod Dakal,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Task-oriented robot control user interface designer for cable-driven soft robots without kinematic models,
2022 IEEE 5th International Conference on Soft Robotics (RoboSoft),
2022 IEEE 5th International Conference on Soft Robotics (RoboSoft),
Apr. 2022.
-
Taro Ichii,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
TEllipsoid: Ellipsoidal Display for Videoconference System Transmitting Accurate Gaze Direction,
2020 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR),
Proceedings of the 27th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces,
pp. 775-781,
Mar. 2020.
公式リンク
-
Hironori Mitake,
Hsueh-Han Wu,
Taro Ichii,
Kazuya Tateishi,
Shoichi Hasegawa.
Utilization or Elimination of Mona Lisa Effect for Eye Contact with Characters,
IDW '19,
IDW '19,
pp. INP5,
Nov. 2019.
-
Hironori Mitake,
Taro Ichii,
Kazuya Tateishi,
Shoichi Hasegawa.
Wide Viewing Angle Fine Planar Image Display without the Mona Lisa Effect,
IEEE Virtual Reality 2019 Research Demonstrations,
IEEE Virtual Reality 2019 Research Demonstrations,
Mar. 2019.
-
Bantita Treepong,
Panut Wibulpolprasert,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
The Development of an Augmented Virtuality for Interactive Face Makeup System,
Proceeding of the 14th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology(ACE 2017),
Proceeding of the 14th International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology(ACE 2017),
Vol. 10714,
pp. 614-625,
Mar. 2018.
-
Yusuke Yamazaki,
Hironori Mitake,
Ryuto Oda,
Hsueh-Han Wu,
Shoichi Hasegawa,
Minatsu Takekoshi,
Yuji Tsukamoto,
Tetsuaki Baba.
Hapbeat: single DOF wide range wearable haptic display,
ACM SIGGRAPH 2017 Emerging Technologies,
ACM SIGGRAPH 2017 Emerging Technologies,
pp. 1-2,
July 2017.
-
Alfonso Balandra,
Virglio Gruppelaar,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Enabling two finger virtual grasping on a single grasp 6-DOF interface, by using just one force sensor,
World of Haptics 2017,
2017 IEEE World Haptics Conference, WHC 2017,
pp. 382-387,
June 2017.
-
Samratul Fuady,
Masato Orishige,
LI Haoyan,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Natural Interaction in Asymmetric Teleconference using Stuffed-toy Avatar Robot,
Proceeding of International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments (ICAT-EGVE) 2016,
Proceeding of International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments (ICAT-EGVE) 2016,
Dec. 2016.
-
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Music Player - Synthetic audio-tactile stimuli generation based on the notes' pitch and instruments' envelope mapping,
New Interfaces for Musical Expression (NIME),
New Interfaces for Musical Expression (NIME),
July 2016.
-
Haiyang Ding,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Implementation on deformation models based on Oriented Particles,
World Haptics conference 2015,
World Haptics conference 2015,
June 2015.
-
Takeo Hamada,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
A Teleoperated Bottom Wiper,
Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (AH'15),
Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (AH'15),
pp. 145-150,
Mar. 2015.
公式リンク
-
Youhei Yamashita,
Tatsuya Ishikawa,
Hironori Mitake,
Ikumi Susa,
Fumihiro Kato,
Yutaka Takase,
Wataru Seshimo,
Yukinobu Takehana,
Satoru Onohara,
Takahiro Harano,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Stuffed Toys Alive! Cuddly Robots From a Fantasy World,
SIGGRAPH 2012 Emerging Technologies and Posters,
SIGGRAPH 2012 Emerging Technologies and Posters,
Aug. 2012.
-
Ikumi Susa,
Yuto Ikeda,
Takashi Tokizaki,
Hironori Mitake,
Makoto Sato,
Shoichi Hasegawa.
Perception-Based High-Definition Haptic Rendering,
SIGGRAPH 2008 new tech demos,
SIGGRAPH 2008 new tech demos,
pp. 32,
Aug. 2008.
-
Ikumi Susa,
Yuto Ikeda,
Takashi Tokizaki,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Rendering for Rigid Body Simulator based on Analytical Methods,
EuroHaptics 2008,
EuroHaptics 2008,
June 2008.
-
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa,
Yasuharu Koike,
Makoto Sato.
Reactive Virtual Human with Bottom-up and Top-down Visual Attention for Gaze Generation in Realtime Interactions,
IEEE Virtual Reality2007,
IEEE Virtual Reality2007,
pp. 211-214,
Mar. 2007.
-
Shoichi Hasegawa,
Hironori Mitake,
He Huang,
Naoki Hashimoto,
Makoto Sato.
Virtual Boxing with Human Scale Haptic Interaction,
Journal of Asia Society of Art Science,
Journal of Asia Society of Art Science,
Vol. 2,
No. 1,
pp. 49-54,
June 2006.
-
Takafumi Aoki,
Hiroshi Ichikawa,
Kazuyuki Asano,
Hironori Mitake,
Yuichiro Iio,
Rikiya Ayukawa,
Takatsugu Kuriyama,
Toshihiro Kawase,
Itaru Matumura,
Takashi Toyama,
Takashi Matsushita,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Kobito-Virtual Brownie-Virtual creatures interact with real objects and real people,
2005 ASIAGRAPH,
2005 ASIAGRAPH,
Vol. 1,
No. 1,
pp. 29-30,
July 2005.
国内会議発表 (査読有り)
-
長谷川 晶一,
亀岡 嵩幸,
三武 裕玄,
中島 遼,
中山 俊秀,
稲見 昌彦.
VRを活用するメタバースコミュニティの理解にむけて (未来ビジョンWG),
第28回バーチャルリアリティ学会大会,
第28回バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 3B5,
Sept. 2023.
-
上野瑞生,
三武 裕玄,
佐藤裕仁,
杉森健,
長谷川 晶一.
対話的なキャラクターエージェントのための動作データの到達目標列への自動変換,
第27回バーチャルリアリティ学会大会,
第27回バーチャルリアリティ学会大会,
Sept. 2022.
-
谷口莉帆,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
記憶・認識の不確実さによってマイクロスリップを起こすキャラクタ動作生成手法,
第27回バーチャルリアリティ学会大会,
第27回バーチャルリアリティ学会大会,
Sept. 2022.
-
谷口 莉帆,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
記憶・認識の不確実さによってマイクロスリップを起こすキャラクタ動作生成手法,
第63回 情報処理学会エンタテインメントコンピューティング研究会 研究発表会,
第63回 情報処理学会エンタテインメントコンピューティング研究会 研究発表会,
Vol. 2022-EC-63,
No. 7,
pp. 1-6,
Mar. 2022.
公式リンク 公式リンク
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小野寺将,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
相互常時触覚通信の提案と伝達可能な情報の調査,
日本バーチャルリアリティ学会ハプティクス研究委員会第28回研究会,
日本バーチャルリアリティ学会ハプティクス研究委員会第28回研究会,
Mar. 2022.
-
若山瑞季,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
低速なオプティカルフローの追加提示によるVR酔い軽減の提案,
日本バーチャルリアリティ学会VR心理学研究委員会 (SIG-VRPSY),
日本バーチャルリアリティ学会VR心理学研究委員会 (SIG-VRPSY),
Vol. 121,
No. 381,
pp. 91-96,
Feb. 2022.
-
高祖信宏,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
視触覚干渉効果による身体所有感の客観的評価,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
pp. 3C3-2,
Sept. 2020.
-
小野寺将,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
相互常時触覚通信の提案,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
Sept. 2020.
公式リンク
-
小栗賢章,
三武 裕玄,
杉森健,
佐藤裕仁,
長谷川 晶一.
自律キャラクタの遠隔多人数テストと調整のための共有VRフレームワーク,
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2020),
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2020),
Vol. 2020,
pp. 170-173,
Aug. 2020.
-
一居 太朗,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
TEllipsoid: 遠隔会議のための視線方向を正しく伝える顔画像提示用楕円球型ディスプレイ,
インタラクション2020論文集,
インタラクション2020論文集,
Vol. 1,
No. 1,
pp. 1D-64,
Mar. 2020.
-
小栗賢章,
三武 裕玄,
杉森健,
佐藤裕仁,
長谷川 晶一.
インタラクティブキャラクタのフレームワークと触れ合えるVRインタラクションシステム,
情報処理学会インタラクション2020,
情報処理学会インタラクション2020,
Vol. 2020,
No. 2B-19,
pp. 579-582,
Mar. 2020.
公式リンク
-
小野寺将,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
相互常時触覚通信の提案,
情報処理学会インタラクション2020,
情報処理学会インタラクション2020,
Vol. 2020,
pp. 1B-41,
Mar. 2020.
-
小栗賢章,
三武 裕玄,
杉森健,
長谷川 晶一.
自律エージェントとインタラクションができるVRプラットフォームの作製,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 4D-08,
Sept. 2019.
-
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
杉森 健,
長谷川 晶一.
VGentEditor:操作部位と空間目標点を動作表現として用いたインタラクティブキャラクタの動作生成,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 4D-07,
Sept. 2019.
-
小野寺将,
三武 裕玄,
バランドラアルフォンソ,
WIBULPOLPRASERTP,
長谷川 晶一.
広範囲にわたる振幅と周波数の振動を用いた常時触覚通信,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 3B-03,
Sept. 2019.
-
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
杉森 健,
長谷川 晶一.
VGentEditor:操作部位と空間目標点を動作表現として用いたインタラクティブキャラクタの動作生成,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 4D-07,
Sept. 2019.
-
一居 太朗,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
楕円球面スクリーンに投影された顔画像による視線方向の伝達,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回 日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 1C-04,
Sept. 2019.
-
三武 裕玄,
長谷川晶一.
存在感のあるキャラクタの創作と提示,
第53回 情報処理学会 エンタテインメントコンピューティング研究会 メタ研究会,
第53回 情報処理学会 エンタテインメントコンピューティング研究会 メタ研究会,
Aug. 2019.
-
GUOZile,
Dakal Binod,
LIHaoyan,
西野朋加,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
Nuibot:ぬいぐるみ機構の駆動制御システムとビジュアルプログラミング環境,
ロボティクス・メカトロニクス 講演会 2019,
ロボティクス・メカトロニクス 講演会 2019,
pp. 1P2-G10,
June 2019.
-
一居太朗,
三武 裕玄,
立石和也,
長谷川 晶一.
広い視聴範囲で美観を損ねずにモナリザ効果を排除できる二層式ディスプレイを用いた平面映像提示手法,
情報処理学会 インタラクション 2019,
インタラクション2019,
pp. 680-681,
Mar. 2019.
-
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
杉森 健,
長谷川 晶一.
視線と身体を用いたインタラクティブキャラクタシステムとその編集インタフェースの構築,
インタラクション2019,
インタラクション2019,
Mar. 2019.
-
杉森 健,
三武 裕玄,
佐藤 裕仁,
長谷川 晶一.
物体とのインタラクション時に体の硬さを自在に変えられるVTuberアバター,
インタラクション2019,
インタラクション2019,
Mar. 2019.
-
杉森 健,
三武 裕玄,
佐藤 裕仁,
長谷川 晶一.
物体とのインタラクション時に体の硬さを自在に変えられるVTuberアバター,
インタラクション2019,
インタラクション2019,
Mar. 2019.
-
佐藤 裕仁,
三武 裕玄,
杉森 健,
長谷川 晶一.
視線と身体を用いたインタラクティブキャラクタシステムとその編集インタフェースの構築,
インタラクション2019,
インタラクション2019,
Mar. 2019.
-
DingHaiyang,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
力触覚 Proxy 法の“抜ける”問題の解決について,
日本バーチャルリアリティ学会 第21回ハプティクス研究委員会,
日本バーチャルリアリティ学会 第21回ハプティクス研究委員会,
Dec. 2018.
-
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
シミュレーションとモデリングの関係とキャラクタのリアリティ,
高臨場感ディスプレイフォーラム 2018,
高臨場感ディスプレイフォーラム 2018,
Nov. 2018.
-
石田 亮太,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
指のせん断変形を考慮した滑り摩擦の力学インタラクション,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 32A-3,
Sept. 2018.
公式リンク
-
三武 裕玄,
呉 學翰,
長谷川 晶一.
キャラクタを用いたデジタルサイネージが通行人の注意を引きつけるための視線制御,
エンタテイメントコンピューティング2018,
エンタテイメントコンピューティング2018,
Sept. 2018.
-
金 洗瑩,
三武 裕玄,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
解析法物理シミュレーションにおける接触面に基づいた拘束力計算法の提案,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 22A-5,
Sept. 2018.
-
呉 學翰,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
視線と動作により人の注意を引きつけるエージェントの実現,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 33B-6,
Sept. 2018.
-
石田 亮太,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
指のせん断変形を考慮した滑り摩擦の力学インタラクション,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
第23回目日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 32A-3,
Jan. 2018.
公式リンク
-
界瑛宏,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
可視光LEDを用いた非接触型温覚提示装置の提案,
日本バーチャルリアリティ学会力触覚の提示と計算研究会第19回研究会,
日本バーチャルリアリティ学会力触覚の提示と計算研究会第19回研究会,
Vol. HDC,
No. 19-06,
Nov. 2017.
-
Haoyan Li,
Samratul Fuady,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
対話のための視線と手の動きを自然に伝える非没入型遠隔ロボット操作環境,
第22回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第22回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 1G1-03,
Sept. 2017.
-
平沼英翔,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
実会話事例の機械学習により相手の話し方に合わせた音声応答を行う対話エージェント,
エンタテインメントコンピューティング2017,
エンタテインメントコンピューティング2017,
Vol. 2017,
pp. 257-261,
Sept. 2017.
公式リンク
-
界瑛宏,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
可視光LEDを用いた非接触型温覚提示装置の開発,
第22 回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第22 回日本バーチャルリアリティ学会大会,
Vol. 1D3,
No. 06,
Sept. 2017.
-
薮下剛史,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
対話事例に基づく機械学習を用いた同調的表情を提示する対話エージェント,
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2017),
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2017),
Sept. 2017.
-
DingHaiyang,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
PBDの反復計算ができるOP法に対する力覚拘束手法の提案,
日本バーチャルリアリティ学会 力触覚の提示と計算研究会,
日本バーチャルリアリティ学会 力触覚の提示と計算研究会,
No. 01,
Mar. 2017.
-
菊池克弥,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
局所剛性行列を用いた弾性体シミュレーション手法の提案,
日本バーチャルリアリティ学会力触覚の提示と計算研究会第18回研究会,
Katsuya Kikuchi, Hironori Mitake, Shoichi Hasegawa,
No. HDC,
pp. 18,
Mar. 2017.
公式リンク
-
橋本 佳樹,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
時変摩擦係数を用いた力覚レンダリングによる呈示摩擦感の向上,
日本バーチャルリアリティ学会力触覚の提示と計算研究会第18回研究会,
日本バーチャルリアリティ学会力触覚の提示と計算研究会第18回研究会,
Vol. HDC,
No. 18,
Mar. 2017.
-
葛島健人,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
会話時の自然な視線インタラクションを再現する会話エージェント,
エンタテインメントコンピューティング2016,
エンタテインメントコンピューティング2016,
Nov. 2016.
-
折重 将人,
Samratul Fuady,
Haoyan Li,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
アバターロボットによる存在感通信について,
第21回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第21回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 32F-04,
Sept. 2016.
-
葛島 健人,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
話者の自然な発話を引き出す聞き手エージェントのリアルタイム視線・動作生成,
第21回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第21回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 13F-01,
Sept. 2016.
-
三武 裕玄,
葛島 健人,
清水 ありさ,
長谷川 晶一.
対話における自然な共同注視を実現するエージェントの動作・視線生成,
言語・音声理解と対話処理研究会,
言語・音声理解と対話処理研究会,
Oct. 2015.
-
江添 正剛,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
無理のない姿勢を逆動力学・最適化により提案するバーチャルデッサン人形,
エンタテインメントコンピューティング2015,
エンタテインメントコンピューティング2015,
Sept. 2015.
-
佐藤 大貴,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
メッシュチューブとワイヤ駆動を用いたS字を描ける装着型猫のしっぽデバイス,
Entertainment Computing 2015,
Entertainment Computing 2015,
Sept. 2015.
-
清水 ありさ,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
インタラクティブキャラクタにおける手先の追いかけ動作の再現,
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2015),
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム(EC2015),
Sept. 2015.
-
清水 ありさ,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
意図の理解と行動の再現のための上肢到達運動の分析,
第20 回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第20 回日本バーチャルリアリティ学会大会,
Sept. 2015.
-
日野 綾香,
丁 海陽,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
Oriented Particleを説明するための物理モデル,
日本バーチャルリアリティ学会 第15回力触覚の提示と計算研究会,
日本バーチャルリアリティ学会 第15回力触覚の提示と計算研究会,
July 2015.
-
藤永 慎悟,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
抑揚を入力としたキャラクタの動作生成パラメータの最適化手法,
インタラクション2015,
インタラクション2015,
pp. B68,
Mar. 2015.
-
丁 海陽,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
PBDによる変形物力学レンダーリングの改善,
日本バーチャルリアリティ学会 第14回力触覚の提示と計算研究会,
日本バーチャルリアリティ学会 第14回力触覚の提示と計算研究会,
Mar. 2015.
-
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
直接触れ合えるキャラクタの動作行動開発環境,
第34回エンタテインメントコンピューティング研究会,
第34回エンタテインメントコンピューティング研究会,
Vol. 2014-EC-34,
No. 5,
pp. 1月3日,
Dec. 2014.
-
丁 海陽,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
3-DOF Haptic Rendering for Deformable Objects based on Oriented Particle,
日本バーチャルリアリティ学会 第13回力触覚の提示と計算研究会,
日本バーチャルリアリティ学会 第13回力触覚の提示と計算研究会,
Nov. 2014.
-
丁 海陽,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
方向情報つき粒子による変形物力覚レンダリング,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会,
pp. 21A-4,
Sept. 2014.
-
柴田真一,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
焼き調理における食肉中の液体成分移動シミュレーション,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
第19回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
pp. 3.30E-05,
Sept. 2014.
-
黎 園園,
山下洋平,
クリョーシリクン ナットナリー,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
Force Control based Soft-stuffed Robot Interaction,
Laval Virtual 2014,
Laval Virtual 2014,
Apr. 2014.
公式リンク
-
Alfonso Balandra,
三武 裕玄,
佐藤 誠,
長谷川 晶一.
Haptical Music Player,
Entertainment Computing 2013,
Entertainment Computing 2013,
Oct. 2013.
-
山口真理子,
三武 裕玄,
藤井叙人,
長谷川 晶一,
片寄晴弘.
感覚注意運動モデルによる感情表現動作の生成と 二次元感情空間に基づく調整手法の実現,
日本バーチャルリアリティ学会第18回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第18回大会論文集,
pp. 33B-2,
Sept. 2013.
-
竹花幸伸,
三武裕玄,
長谷川晶一,
佐藤誠.
有限要素振動シミュレーションに基づく材質感の力触覚レンダリング,
第18回日本バーチャルリアリティ学会大会,
日本バーチャルリアリティ学会大会論文誌,
Sept. 2013.
-
須佐 育弥,
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
有限要素法による振動シミュレーションに基づいた力触覚レンダリング,
信学技報,
信学技報,
Vol. 112,
No. 483,
pp. 51-56,
Mar. 2013.
-
山下洋平,
三武 裕玄,
高瀬 裕,
加藤 史洋,
須佐 育弥,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
多様な反応動作を行う柔らかいぬいぐるみロボット,
日本バーチャルリアリティ学会第17 回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第17 回大会論文集,
pp. 3.30E-02,
Sept. 2012.
-
長谷川 晶一,
石島 誠一郎,
加藤 史洋,
三武 裕玄,
佐藤 誠.
スキーのための加重のリアルタイム可聴化,
エンタテインメントコンピューティング2012ワークショップ,
エンタテインメントコンピューティング2012ワークショップ,
Sept. 2012.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
精緻なフィジカルインタラクションにおいて生物らしさを実現するバーチャルクリーチャの構成法,
エンタテインメントコンピューティング 2010,
エンタテインメントコンピューティング 2010,
pp. 3B,
Oct. 2010.
-
長谷川 晶一,
三武 裕玄,
青木 孝文,
須佐 育弥,
松山 隼輔,
土田 隆太郎.
多様なインタフェース・インタラクションに対応したキャラクタ動作の生成,
エンタテインメントコンピューティング 2010,
エンタテインメントコンピューティング 2010,
pp. 2,
Oct. 2010.
-
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
フィジカルインタラクションにおいて生物らしく意図を表出するバーチャルクリーチャの反応動作生成,
第28回日本ロボット学会学術講演会予稿集,
第28回日本ロボット学会学術講演会予稿集,
pp. 1A2,
Sept. 2010.
-
三武 裕玄.
直接触れ合えるかわいいキャラクタ ― バーチャルクリーチャの研究,
日本感性工学会 かわいい人工物研究部会キックオフシンポジウム,
日本感性工学会 かわいい人工物研究部会キックオフシンポジウム,
May 2010.
-
加藤 史洋,
花岡 優介,
グエン ゴク トゥ,
ダニアル ケオキ,
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一.
Interactive Cooking Simulator,
エンタテインメントコンピューティング2009 オーガナイズドセッション:SIGGRAPH 2009 E-Tech Reprise,
エンタテインメントコンピューティング2009 オーガナイズドセッション:SIGGRAPH 2009 E-Tech Reprise,
Sept. 2009.
-
花岡 優介,
平山 遊喜,
小西 康貴,
和田 真宏,
石川 達也,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
トイレットペーパーを用いたエンターテイメント,
エンタテイメントコンピューティング2008,
エンタテイメントコンピューティング2008,
pp. 81,
Oct. 2008.
-
加藤 史洋,
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一.
調理支援のためのインタラクティブ調理シミュレータ,
エンタテイメントコンピューティング2008,
エンタテイメントコンピューティング2008,
pp. 151,
Oct. 2008.
-
時崎 崇,
須佐 育弥,
椎名 美奈,
加藤 史洋,
青木 孝文,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
輝度が近い異色相の像の継時加法混色による背景同化と瞬目による残像知覚による表現手法の提案,
エンタテイメントコンピューティング2007 講演 論文集,
エンタテイメントコンピューティング2007 講演 論文集,
pp. 61,
Oct. 2007.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
浅野 一行,
遠山 喬,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
キャラクタとの物理的なインタラクションのための剛体モデルと多次元キーフレームの連動による動作生成法,
日本バーチャルリアリティ学会第12回大会,
日本バーチャルリアリティ学会第12回大会,
pp. 3C2-3,
Sept. 2007.
国際会議発表 (査読なし・不明)
-
Ken Sugimori,
Hironori Mitake,
Hirohito Satoh,
Kensho Oguri,
Shoichi Hasegawa.
Avatar Tracking Control with Generations of Physically Natural Responses on Contact to Reduce Performers’ Loads,
VRST '21: Proceedings of the 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology,
VRST '21: Proceedings of the 27th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology,
Dec. 2021.
公式リンク
-
Taro Ichii,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
TEllipsoid: Ellipsoidal Display for Videoconference System Transmitting Accurate Gaze Direction,
Proceedings of the 27th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces,
Proceedings of the 27th IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces,
Vol. 1,
No. 1,
pp. 775-781,
Mar. 2020.
公式リンク
-
Syunki Yamashita,
Ryota Ishida,
Arihide Takahashi,
Hsueh-Han Wu,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Gum-gum shooting: inducing a sense of arm elongation via forearm skin-stretch and the change in the center of gravity,
ACM SIGGRAPH 2018 Emerging Technologies,
ACM SIGGRAPH 2018 Emerging Technologies,
No. 8,
pp. 1-2,
Aug. 2018.
-
Syunki Yamashita,
Ryota Ishida,
Arihide Takahashi,
Hsueh-Han Wu,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Gum-Gum Shooting: Inducing a Sense of Arm Elongation via Forearm Skin-stretch and the Change in the Center of Gravity,
the Virtual Reality International Conference - Laval Virtual,
the Virtual Reality International Conference - Laval Virtual,
No. 21,
pp. 1-3,
Apr. 2018.
-
Shuai Zou,
Kento Kuzushima,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Conversational Agent Learning Natural Gaze and Motion of Multi-Party Conversation from Example,
HAI '17 Proceedings of the 5th International Conference on Human Agent Interaction,
HAI '17 Proceedings of the 5th International Conference on Human Agent Interaction,
pp. 405-409,
Oct. 2017.
-
Alfonso Balandra,
Virglio Gruppelaar,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Virtual Two-Finger Haptic Manipulation Method,
International AsiaHaptics conference, Lecture Notes in Electrical Engineering,
International AsiaHaptics conference, Lecture Notes in Electrical Engineering,
July 2017.
-
Yusuke Yamazaki,
Hironori Mitake,
Minatsu Takekoshi,
Yuji Tsukamoto,
Tetsuaki Baba,
Shoichi Hasegawa.
Hapbeat: Tension-Based Wearable Vibroacoustic Device,
International AsiaHaptics conference, Lecture Notes in Electrical Engineering,
International AsiaHaptics conference, Lecture Notes in Electrical Engineering,
July 2017.
-
Shoichi Hasegawa,
Yoshiki Hashimoto,
Hironori Mitake.
Realistic Friction Rendering using Time-Varying Friction Coefficients S,
IEEE World Haptics 2017, Work In Progress,
IEEE World Haptics 2017, Work In Progress,
pp. WIP.29,
June 2017.
-
Yusuke Yamazaki,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Tension-Based Wearable Vibroacoustic Device for Music Appreciation,
LNCS Vol.9775 (Proc. Euro Haptics 2016),
LNCS Vol.9775 (Proc. Euro Haptics 2016),
Vol. 9775,
pp. 273-283,
July 2016.
-
Daiki Sato,
Masataka Ezoe,
Ayaka Hino,
Arisa Shimizu,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
VibroSkate: A Locomotion Interface with the Exact Haptics and Kinesthesia,
SIGGRAPH 2015 Emerging Technologies,
SIGGRAPH 2015 Emerging Technologies,
Aug. 2015.
公式リンク
-
Takeo Hamada,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
A Teleoperated Bottom Wiper,
ACM CHI 2015 Symposium on Emerging Japanese HCI Research Collection,
ACM CHI 2015 Symposium on Emerging Japanese HCI Research Collection,
Apr. 2015.
-
YuanYuan Li,
KLEAWSIRIKUL Nutnaree,
Yutaka Takase,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Intention Expression in Stuffed-Toy Robots based on Force Control,
ACE 2014,
ACE 2014,
No. 22,
Nov. 2014.
公式リンク
-
Hironori Mitake,
Takahiro Harano,
Shingo Fujinaga,
Shunsuke Matsuyama,
柴田真一,
Masataka Ezoe,
Shoichi Hasegawa.
SprBlender: creation environment for touchable characters,
Proc. of SIGGRAPH 2014 Studio,
Proc. of SIGGRAPH 2014 Studio,
pp. 41,
Aug. 2014.
-
Shoichi Hasegawa,
Yukinobu Takehana,
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Katsuhito Akahane,
Makoto Sato.
Vibration and Subsequent Collision Simulation of Finger and Object for Haptic Rendering,
Euro Haptics 2014,
Euro Haptics 2014,
June 2014.
-
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Music Player,
Eurohaptics 2014,
Eurohaptics 2014,
May 2014.
公式リンク
-
Ikumi Susa,
Yukinobu Takehana,
Alfonso Balandra,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Haptic Rendering based on Finite Element Simulation of Vibration,
Haptics Symposium,
Haptics Symposium,
pp. 123-128,
Feb. 2014.
-
Yutaka Takase,
Hironori Mitake,
Youhei Yamashita,
Shoichi Hasegawa.
Motion Generation for the Stuffed-Toy Robot,
International Conference on Instrumentation, Control, Information Technology and System Integration,
International Conference on Instrumentation, Control, Information Technology and System Integration,
Sept. 2013.
-
Shoichi Hasegawa,
Seiichiro Ishijima,
Fumihiro Kato,
Hironori Mitake,
Makoto Sato.
Realtime sonification of the center of gravity for skiing,
AH '12 Proceedings of the 3rd Augmented Human International Conference,
AH '12 Proceedings of the 3rd Augmented Human International Conference,
pp. 11,
Mar. 2012.
-
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Reactive Virtual Creatures for Dexterous Physical Interactions,
Motion in Games 2011,
Motion in Games 2011,
Nov. 2011.
-
Shunsuke Matsuyama,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
A development environment for designing interactive characters with sensorimotor models,
ACM SIGGRAPH 2010 Posters,
ACM SIGGRAPH 2010 Posters,
pp. Animation#2,
July 2010.
-
Takafumi Aoki,
Hironori Mitake,
Danial Keoki,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Wearable Haptic Device to Present Contact Sensation Based on Cutaneous Sensation Using Thin Wires,
5th Advances in Computer Entertainment Technology Conference,
5th Advances in Computer Entertainment Technology Conference,
pp. 115-122,
Oct. 2009.
-
Takashi Tokizaki,
Yuuichi Tazaki,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
Pliant Motion : Integration of Virtual Trajectory Control into LCP Based Physics Engines,
ACM SIGGRAPH 2009 Poster,
ACM SIGGRAPH 2009 Poster,
pp. 10,
Aug. 2009.
-
Fumihiro Kato,
Yusuke Hanaoka,
Tu Nguyen Ngoc,
Danial Keoki,
Hironori Mitake,
Takafumi Aoki,
Shoichi Hasegawa.
Interactive Cooking Simulator,
ACM SIGGRAPH 2009 Emerging Technologies,
ACM SIGGRAPH 2009 Emerging Technologies,
No. 14,
pp. 14,
Aug. 2009.
-
Takafumi Aoki,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Haptic ring: touching virtual creatures in mixed reality environments,
ACM SIGGRAPH 2009,
ACM SIGGRAPH 2009,
pp. 100,
Aug. 2009.
-
Fumihiro Kato,
Mina Shiina,
Takashi Tokizaki,
Hironori Mitake,
Takafumi Aoki,
Shoichi Hasegawa.
Culinary Art Designer,
ACM ACE2008,
ACM ACE2008,
pp. 398,
Dec. 2008.
-
Fumihiro Kato,
Mina Shiina,
Takashi Tokizaki,
Hironori Mitake,
Takafumi Aoki,
Shoichi Hasegawa.
Culinary Art Designer,
ACM SIGGRAPH 2008 Poster,
ACM SIGGRAPH 2008 Poster,
pp. 132,
Aug. 2008.
-
Takafumi Aoki,
Kazuyuki Asano,
Rikiya Ayukawa,
Hiroshi Ichikawa,
Yuichiro Iio,
Toshihiro Kawase,
Takatsugu Kuriyama,
Itaru Matsumura,
Takashi Matsushita,
Hironori Mitake,
Takashi Toyama,
Shoichi Hasegawa,
Makoto Sato.
Kobito: Virtual Brownies,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
SIGGRAPH 2005 Emerging Technologies Project,
pp. 11,
Aug. 2005.
国内会議発表 (査読なし・不明)
-
Pinjung CHEN,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
A Model for Virtual Guiding Agent based on People’s Visual Attention Estimation for Actively Open Interactions,
第26回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第26回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
Sept. 2021.
公式リンク
-
上野瑞生,
三武 裕玄,
佐藤裕仁,
杉森健,
長谷川 晶一.
キャラクタアニメーションの動作の躍度最小軌道群への自動分割,
エンタテイメントコンピューティング2021,
エンタテイメントコンピューティング2021,
Vol. 2021,
pp. 87 - 90,
Aug. 2021.
-
小栗 賢章,
三武 裕玄,
杉森 健,
佐藤 裕仁,
長谷川 晶一.
多彩で魅力的な触れ合いのできる自律キャラクタVGentと体験用オンラインVR環境,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会 Open Virtual Exhibition,
第25回 日本バーチャルリアリティ学会大会 Open Virtual Exhibition,
Sept. 2020.
-
一居太朗,
三武裕玄,
長谷川晶一.
TEllipsoid: 遠隔会議のための視線方向を正しく伝える顔画像提示用楕円球型ディスプレイ,
情報処理学会 インタラクション 2020,
インタラクション2020論文集,
Vol. 1,
No. 1,
pp. 1D-64,
Mar. 2020.
-
一居 太朗,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
楕円球面スクリーンに投影された顔画像による視線方向の伝達,
第24回日本バーチャルリアリティ学会大会,
第24回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,
Sept. 2019.
-
三武 裕玄,
佐藤裕仁,
杉森健,
小栗賢章,
長谷川 晶一.
空間的・社会的な存在感のあるインタラクティブキャラクタサイネージ,
CEDEC 2019,
CEDEC 2019,
Sept. 2019.
-
三武 裕玄,
一居太朗,
立石和也,
長谷川 晶一.
選んだ相手だけに目が合う平面ディスプレイ,
CEDEC 2019,
CEDEC 2019,
Sept. 2019.
-
杉森健,
佐藤裕仁,
三武 裕玄,
小栗賢章,
長谷川 晶一.
演技サポート!ギフトが当たると勝手に動くVTuberアバター,
CEDEC 2019,
CEDEC 2019,
Sept. 2019.
-
界 瑛宏,
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
可視光LEDを用いた非接触型温覚提示装置による提示感覚の評価,
日本バーチャルリアリティ学会ハプティクス研究委員会第20回研究会,
Mar. 2018.
-
Ding Haiyang,
Hironori Mitake,
Shoichi Hasegawa.
An Iterative Position Based Dynamics Haptic Constraint Proposal for Oriented Particles Method (知覚情報研究会・力触覚提示デバイス),
電気学会研究会資料. PI = The papers of Technical Meeting on "Perception Information", IEE Japan,,
電気学会,
Vol. 2017,
No. 52,
pp. 1-6,
Feb. 2017.
-
三武 裕玄,
葛島健人,
長谷川 晶一.
VRキャラクタと見つめあう ― 自然な共同注視インタラクションの実現,
CEDEC 2016,
CEDEC 2016,
Aug. 2016.
-
江添 正剛,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
無理のない姿勢を静力学指標の最適化により提案する バーチャルデッサン人形,
Visual Computing / グラフィクスと CAD 合同シンポジウム 2016,
Visual Computing / グラフィクスと CAD 合同シンポジウム 2016,
June 2016.
-
三武 裕玄,
藤永 慎悟,
江添 正剛,
清水 ありさ,
佐藤 大貴,
長谷川 晶一.
触れ合えるキャラクタを制作するツール:SprBlender,
CEDEC 2014,
CEDEC 2014,
Sept. 2014.
-
長谷川 晶一,
大脇遼,
三武 裕玄.
スキーの加重中心可聴化装置の試作と試用,
計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会 SI2013,
計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会 SI2013,
Dec. 2013.
-
黎 園園,
山下洋平,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
Force Control based Soft-stuffed Robot Interaction,
Oct. 2013.
-
山下洋平,
三武 裕玄,
高瀬 裕,
加藤 史洋,
須佐 育弥,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
芯まで柔らかいぬいぐるみロボットとのインタラクション,
エンタテイメントコンピューティング2012 デモ発表D-15,
エンタテイメントコンピューティング2012 デモ発表D-15,
Sept. 2012.
-
山下洋平,
三武裕玄,
高瀬 裕,
加藤史洋,
須佐育弥,
長谷川晶一,
佐藤誠.
多様な反応動作を行う柔らかいぬいぐるみロボット,
第17回バーチャルリアリティ学会大会,
第17回バーチャルリアリティ学会大会論文集,
Sept. 2012.
-
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
いきいきとしたキャラクタとの触れ合い ― 作品 Kobito を起点として,
第4回横幹連合コンファレンス,
第4回横幹連合コンファレンス,
Nov. 2011.
-
山下洋平,
長谷川 晶一,
加藤 史洋,
高瀬 裕,
三武 裕玄.
芯まで柔らかいぬいぐるみロボット,
CEDEC2011,
CEDEC2011,
Sept. 2011.
-
三武 裕玄,
土田 隆太郎,
長谷川 晶一.
繊細で自在な触れ合いのためのキャラクタ技術,
CEDEC 2011,
CEDEC 2011,
Sept. 2011.
-
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
キャラクタとのふれあいのための注意のシミュレーションによる反応動作の生成,
生理研研究会「視知覚の理解へ向けて -生理、心理物理、計算論による探求 -」,
生理研研究会「視知覚の理解へ向けて -生理、心理物理、計算論による探求 -」,
May 2011.
-
松山 隼輔,
土田 隆太郎,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
感覚運動系を持つキャラクタのデザイン環境の開発,
日本バーチャルリアリティ学会第15回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第15回大会論文集,
pp. 1B3-3,
Sept. 2010.
-
加藤 史洋,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
体験型料理シミュレータ,
日本バーチャルリアリティ学会第15 回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第15 回大会論文集,
pp. 390-393,
Sept. 2010.
-
土田 隆太郎,
松山 隼輔,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
インタラクションのためのバーチャルクリーチャの空間と物体の知覚・推測モデル構築,
日本バーチャルリアリティ学会第15回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第15回大会論文集,
pp. 1B3-4,
Sept. 2010.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
視覚・触覚を持つリアクティブバーチャルクリーチャ,
インタラクション2010,
インタラクション2010,
pp. PB02,
Mar. 2010.
-
青木 孝文,
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
ワイヤによる皮膚感覚刺激を用いた指先装着型接触感提示デバイス,
日本バーチャルリアリティ学会第14回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第14回大会論文集,
pp. 1A2-2,
Sept. 2009.
-
三武 裕玄,
青木 孝文,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
フィジカルなインタラクションのための視覚・触覚モデルを有するリアクティブバーチャルクリーチャ,
日本バーチャルリアリティ学会第14回大会論文集,
日本バーチャルリアリティ学会第14回大会論文集,
pp. 1D4-5,
Sept. 2009.
-
青木 孝文,
三武 裕玄,
長谷川 晶一,
佐藤 誠.
複合現実感環境でのバーチャルクリーチャとの対称的なハプティックインタラクション,
第5回デジタルコンテンツシンポジウム,
第5回デジタルコンテンツシンポジウム,
No. 5,
pp. 6月1日,
June 2009.
その他の論文・著書など
-
清水 ありさ,
日野 綾香,
佐藤 大貴,
江添 正剛,
三武 裕玄,
長谷川 晶一.
路面の振動を再現するVRスケートボード,
映像情報メディア学会誌,
Vol. 69,
No. 7,
pp. 31-34,
Sept. 2015.
-
長谷川 晶一,
三武 裕玄.
人と触れ合うための柔軟機構とその制御 - 傷つけず壊れにくく触感のよいぬいぐるみでロボットを作る,
日本ロボット学会誌,
Vol. 32,
No. 8,
pp. 678-683,
Sept. 2014.
-
長谷川 晶一,
三武 裕玄,
田崎勇一.
動作行動開発のための物理エンジンSpringhead,
日本ロボット学会誌,
Vol. 30,
No. 9,
pp. 841-848,
Nov. 2012.
特許など
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三武裕玄,
佐藤裕仁,
杉森健,
長谷川晶一,
新山 聡.
仮想的なキャラクターの動作を画面上に表現する方法.
特許.
公開.
国立大学法人東京工業大学, AGC株式会社.
2020/09/02.
PCT/JP2020/033221.
2021/03/11.
WO 2021/045082.
2021.
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三武裕玄.
視線表示方法及び視線表示装置.
特許.
公開.
国立大学法人東京工業大学.
2019/01/24.
特願2019-010703.
2020/08/06.
特開2020-118871.
2020.
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三武裕玄,
長谷川晶一,
新山 聡.
キャラクター表示方法.
特許.
登録.
国立大学法人東京工業大学, AGC株式会社.
2018/11/27.
特願2018-221324.
2020/06/04.
特開2020-087003.
特許第7128473号.
2022/08/23
2022.
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